نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. آذر 1395 - 8:07   |   کد مطلب: 20978
یادداشت/حامدعارفی
معضلی فرهنگی بنام تقلید‼
دروغ،خیانت،رسوایی اخلاقی و ...همه و همه موضوعات همیشگی فیلم های شبکه های اون طرف آبی است که در فیلم های ساخت خودی هم جا خوش کرده است.

فیلم هایی که اخیرا از صدا و سیما ایران پخش می شود اغلب موضوعاتی همچون خیانت ، دروغ وکلاهبرداری دارد.

فیلمنامه هایی کلیشه ای که در اکثر آنها یکی از افراد فامیل که کارخانه دار است طی یک سانحه رانندگی جان خود را از دست میدهد و پس از مرگش اعضای خانواده سعی به بالا کشیدن اموال او دارند و تلاش میکنند که ارث به همسر مرحوم نرسد!!!

با دیدن این نوع سریال ها از شبکه های داخلی به این موضوع پی میبریم که احتمالا نویسندگان ایرانی هم از طرفداران برنامه های آن طرف آبی هستند و به شکلی از آن ها الگوبرداری میکنند.

"دروغ"،دروغ است و "خیانت"هم،خیانت.هیچ تفاوتی نمیکند به چه شکلی نمایش داده شوند.در این زمان که پیش از هر زمان دیگری دشمن از جنگ نرم برای از بین بردن فرهنگ ایرانی-اسلامی استفاده میکند و تلاش میکند که جوانان ایرانی را با خیانات و ... آشنا کند و وفق دهد بهتر است که صدا و سیما ایران برنامه ای برای تقابل با این نوع عمل ها داشته باشد و در صورتی که توانایی مقابله ندارد(!!!) حداقل پا جای پاهای آن ها نگذارد.

در این اوضاع که مردم در حال دست و پا زدن با مشکلات اقتصادی هستند و اینکه تورم و گرانی روحیه آن ها را از بین برده است بهتر است به جای پخش فیلم های غم و انگیر(به قول معروف کشت و کشتار) تمرکزتان را بر روی ساخت فیلم های کمدی و در عین حال اجتماعی و آموزنده قرار دهید.

البته باید یک خسته نباشید به  مسئولان صدا و سیما گفت زیرا در حال حاضر سریال های تولیدی ما قابلیت رقابت با سریال های تولیدی اون طرف آبی را دارد و در مواقعی حتی از آنان پیشی هم گرفته است!!!

در سینما که اوضاع بسیار خراب تر است.در کنار فیلم های فاخر و فوق العاده ای همچون " فروشنده" اصغر فرهادی یکسری از فیلم ها حتی دست فیلم های ترکیه ای را از پشت بسته اند.در کمال ناباوری این چنین فیلم ها به پر فروش ترین فیلم های سال هم تبدیل میشوند و شلوغ ترین گیشه های فروش را هم به خود اختصاص میدهند و این زنگ خطری است برای صاحب نظران عرصه فرهنگی کشور.

مسئولان مربوطه میگویند که هزینه ساخت فیلم های کمدی بالاست که در اصل دستمزد بازیگران ژانرهای کمدی بالاست!!

در این بین برنامه های تولیدی شبکه نسیم طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است که این مهم به درستی نشان میدهد جامعه چه نوع برنامه هایی میخواهد و می طلبد.اگر هم روزی پخش و تولید این برنامه ها به پایان برسد باید فاتحه صدا و سیما را خواند و گوی رقابت را را دو دسته تقدیم کرد.

حامد عارفی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار