نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. آذر 1395 - 8:25   |   کد مطلب: 20958
نقدی بر ساخت فیلم مبل منبت و ملایر در همدان
بی‌اخلاقی در هنر...چرا؟
یک فیلم درباره مبل و منبت ملایر در همدان ساخته می شود، در حالی که ازابتدا قرار بود در ملایر ساخته شود.

به گزارش ملایری ها؛ در حدود یک ماهی از خبر آغاز به کار ساخت یک فیلم تلویزیونی راجع به مبل و منبت ملایر می‌گذرد.

یک گروه فیلم‌سازی به‌ظاهر حرفه‌ای به ملایر آمدند تا به سفارش صداوسیمای استان همدان راجع به مبل و منبت ملایر فیلمی بسازند.

در ابتدا کارگردان این فیلم که خود را دستیار مجید مجیدی! معرفی کرد از دغدغه‌اش راجع به بها دادن به هنرمندان ملایری در این فیلم صحبت‌های زیادی کرد و تقریباً از همه هنرمندان عرصه تئاتر و فیلم ملایر عکس و رزومه کاری گرفت و قرار شد در این پروژه از آن‌ها استفاده کند.

مسئولین شهر هم همکاری خوبی با این گروه داشتند به‌طوری‌که محل اسکان آن‌ها هتل کریم‌خان بود با همه امکانات رفاهی.

بعد از چند روز که به بهانه‌های مختلف جلساتی با بازیگران ملایری در لابی هتل گذاشتند و از روند شروع به کار این فیلم صحبت کردند و تأکید عجیبی بر مسئله اخلاق داشتند.

قرار شد که ظرف چند روز پروژه کلید بخورد و از هنرمندان ملایری برای این کار دعوت شود. تا اینکه بعد از مدتی خبری از آن‌ها نشد و مشخص شد که کارگردان بااخلاق این فیلم به دلایل خیلی پیش‌پاافتاده‌ای که بیشتر شبیه لجبازی بچه‌گانه بود تصمیم گرفته‌اند ملایر را ترک کنند و برای ساخت فیلم به همدان بروند!!!

شما تصور کنید این فیلم قرار است راجع به مبل و منبت ملایر ساخته شود اما در همدان!

حالا چند روزی است که فیلم‌برداری این فیلم آغازشده است و به‌جز چند بازیگر درجه سه که از تهران آمده‌اند بقیه بازیگران همدانی هستند!!

نکته جالب اینجاست که به‌طور کاملاً تصادفی این بازیگران آشنای تهیه‌کننده فیلم هستند که ایشان همدانی هستند.

به قول شاعر:

 تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

دیگر بماند که چند روز با هزینه شهرستان ملایر یک گروه 10 نفره در هتل کریم‌خان اسکان و پذیرایی مفصلی داشتند و آخرش هم خیلی راحت همدان را برای ساخت فیلم انتخاب کردند. درنهایت بااین‌همه بااخلاقی چه فیلمی از آب درخواهد آمد باید منتظر نشست و تماشا کرد.

مهدی روزبهانی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار