نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آبان 1395 - 9:38   |   کد مطلب: 20855
هفته بسیج در حقیقت فرصت و بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن ارزشها و روح بسیجی در آحاد ملت، مخصوصاً جوانان پرشور و مدافعان عاشق انقلاب است.

 تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان امام خميني(ره) هوشياري و درايت بي نظير حضرت امام خميني(ره) از جمله اساسي ترين عوامل در جهت خنثي سازي توطئه ها به حساب مي آيد که به برکت اين دورانديشي و هدايت انقلاب در مسير اصلي خود زمينه انقلاب دوم فراهم آمد و با سقوط لانه جاسوسي امريکا و برملاشدن ماهيت سلطه و تجاوزکارانه امريکا، شيطان بزرگ با ضربه اي سخت و جبران ناپذير روبرو شد.

 اسناد بدست آمده از لانه جاسوسي و اظهارات صريح حکام امريکايي مردم و رهبران کشور و بويژه حضرت امام را با اين حقيقت آشکار مواجه ساخت که احتمال مداخله نظامي امريکا و هجوم  به جمهوري اسلامي، امري بعيد و غيرممکن نبوده و با توجه به سوابق اين کشور در جهان لزوم آمادگي مردم جهت مقابله و رويارويي را در کوتاهترين زمان ممکن آشکار مي ساخت.

 بر اين اساس امام امت در پنجم آذرماه سال 58، يعني در مدت کمتر از يک ماه بعد از انقلاب دوم، فرمان تاريخي تشکيل بسيج را صادر فرمودند: و در ان فرمان تاریخی فرمودند  مملکتی که بيست ميليون جوان دارد بايد بيست ميليون تفنگدار داشته باشد و بيست ميليون ارتش داشته باشد و يک چنين مملکتي آسيب پذير نيست و مردم دلسوخته و مسلمان پاکباخته که دل در گرو عشق به انقلاب و هدفهاي والاي آن داشتند، با آمادگي و قصد و اراده خلل ناپذير جهت پاسداري از دستاوردهاي انقلاب گروههاي مقاومت مردمي را درپايگاههاي بسيج و در آن زمان در مساجد سراسر کشور تشکيل دادند.

اولين تجربه آنها به صورت عملي ياري رساندن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و کميته های انقلاب اسلامی در قالب رويارويي با ضدانقلاب و خنثي سازي توطئه هاي آنها بود و از اين راه نقش موثري در خدمت به انقلاب و اهداف الهي آن نشان دادند.

با هجوم و تجاوز ارتش عراق  با پشتیبانی استکبار جهانی به کشور اسلاميمان در شهريور 59 اين اعتقاد که يک سازماندهي جهت تشکيل بهتر نيروهاي مردمي بوجود آيد، قوت گرفت و از آن پس نيروهاي مردمي صاحبان اصلي انقلاب اسلامي جهت حضور گسترده در جبهه گروه گروه به بسيج زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق گرديدند و با کمک رزمندگان اسلام(ارتش،سپاه،نیروی انتظامی) عملياتهايي چون طريق القدس، فتح المبين، ثامن الائمه و الفجر 8 ، کربلاي 5 و .... از دستاوردهاي عظيم اين تشکل الهي بود.

 اگر امروز این توفيق را داریم  که کشور اسلاميمان و ملت سلحشور آن را از گزند نابکاران و نااهلان تاريخ حفظ کنيم به يمن حضور گسترده بسيج بوده و لاغير. چنان که رهبر فقيد انقلاب اسلامي حضرت امام(قدس سره) فرمودند: رحمت و برکات خداوند بر بسيج مستضعفان که بحق پشتوانه انقلاب است.

آري رزمنده بسيجي، ضمن توان رزمي بسيار بالا در نبرد نامنظم، جنگجوي قابلي دردفاع منظم بحساب مي آيد  تا حدي که سلاحهاي سنگيني چون توپ و تانکهاي پيش رفته را به حرکت در آورده و روبروي دشمن قرار داده. و با مقاومت جانانه وهمفکری سایر قوا توانستند که دشمن متجاوز را تنبه کنند.

هدف از تشکيل واحد بسيج مستضعفين ايجاد توانايي هاي لازم در کليه افراد معتقد به قانون اساسي و اهداف انقلاب اسلامي به منظور دفاع از نظام جمهوري اسلامي و همچنين کمک به مردم کشور به هنگام بروز بلايا و حوادث غيرمترقبه يا هماهنگي مراجع ذيربط مي باشد.

 بسيج جايگاهي ملکوتي دارد. مکاني براي درس چگونه زيستن انسانها، جايگاه عشق و صفا و صميمت و در يک کلام، شهيد جبهه ها و قهرمان يا مظلوم پشت جبهه هاست. امروز هم می بینیم که این شجره طیبه همچنان در حال شکوفه دادن است که حضور نیروهای مردمی عراق و سوریه ویمن وسایر بلاد اسلامی در جبهه مقاومت اسلامی از ثمره ان  درخت تناور می باشد.

در پایان ضمن ادای احترام به تمامی رزمندگان مدافعان حرم به روح بلند همه شهدای جبهه مقاومت اسلامی  مخصوصآ شهید حاج رسول حیدری اولین شهید محور مقاومت  و شهید شاخص استان همدان درود می فرستیم.

محمد فتحی می ابادی.

دیدگاه شما

آخرین اخبار