نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. شهريور 1395 - 9:34   |   کد مطلب: 19935
به یاد شیر زن ملایری مادر شهیدان مؤمنی؛
خانواده شهدا فقط با خود شهدا قابل‌مقایسه هستند
خانواده شهدا و ایثارگران ازنظر ارزش رفتار فقط با خود شهدا قابل‌مقایسه هستند.درواقع عظمت خانواده‎های شهدا کمتر از شهید نیست .

به گزارش ملایری‌ها؛ در آستانه فرارسیدن یازده شهریور هستیم روزی که رزمندگان عزیز اسلام مخصوصاً بچه‌های استان همدان در منطقه عمومی سرپل ذهاب در سال 1360 عملیاتی به نام شهیدان رجایی و باهنر را  به فرماندهی سردار شهید حاج محمود شهبازی و سردار شهید حاج حسین همدانی علیه دشمن متجاوز شروع کردند.

 به همین مناسبت تصمیم داشتم از خاطرات رزمندگان و هم‌رزمان مخصوصاً فرماندهان شهید این عملیات (شهیدان فتحعلی مؤمنی ،علیرضا خزایی،و 59 شهید این عملیات)مطلبی را بنویسم که خبر فوت بانوی بزرگوار سرکار خانم بتول روزبهانی  مادر محترمه  سه شهید ازجمله شهید فتحعلی مؤمنی یکی از فرماندهان شهید این عملیات دل‌های همه علاقه‌مندان به شهدا را غمگین و شهرستان ملایر را عزادار نمود.

لذا بر آن شدم که یادی کنم از صبر و استقامت و روحیه بسیار بالای  این شیر زن انقلاب که با تقدیم سه فرزند عزیز خود (نورعلی، فتحعلی و رستگار) درراه اسلام در پیش حضرت  فاطمه (س) و حضرت زینب (س) روسفید شد.

 او کسی بود که هر وقت درباره فرزندان شهیدش  از او سؤال  می‌شد بانشاط و سرحال دست خود را به اسمان  می‌گرفت می‌گفت خدا را شکر که زحماتم به ثمر نشت و بچه‌هایم عاقبت‌به‌خیر شدند.

این شیر زن انقلابی با کسالتی که داشت  و راه رفتن برایش مشکل بود، ولی شب‌های چهارشنبه به‌اتفاق مادران شهید غلامی و زحمت‌کش و شاملو در هیئت محمد رسول‌الله(ص) یادگاران  هشت سال دفاع مقدس شرکت می‌کرد و باعث  تقویت روحیه هم‌رزمان فرزندان شهیدش می‌شد.

همه ملت عزیز ایران اسلامی باید بدانند که مادران و همسران شهدا حق بزرگی به گردن همه ما دارند، زیرا مردان بزرگ آسمانی را در دامان خود پرورش دادند که افتخارآفرین شدند.

بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اگر مادران و همسران شهدا بی‎صبری نشان می‎دادند، شوق جهاد درراه خدا و شهادت در دل مردان می‎خشکید، اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران‌زمین نبود، خدا می‌دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب می‌آمد، این شیر زنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را برای خط مقدم جبهه آماده می‌کردند و برای دفاع از این ملت سینه سپر می‌کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن تادندان‌مسلح نیفتد.

 بنابراین خانواده شهدا و ایثارگران ازنظر ارزش رفتار فقط با خود شهدا قابل‌مقایسه هستند.درواقع عظمت خانواده‎های شهدا کمتر از شهید نیست . پس وظیفه ما در برابر شهدا و خانواده آن‌ها سنگین است، زیرا اول باید دنباله‌رو راه شهدا باشیم و دیگر اینکه تجلیل و تکریم از خانواده شهدا راهبرد زندگی ما باشد.

نتیجه اینکه تا شهدا زنده‌اند خانواده‌های آن‌ها نیز زنده‌اند .در پایان درود می‌فرستیم به روح بلند 59 شهید عزیز از هم‌رزمان  در این عملیات و همه مادران شهدا که به دیدار فرزندان شهیدشان رفته‌اند و آرزوی سلامتی داریم برای مادران عزیز شهدا که در قید حیات هستند.

 محمد فتحی می آبادی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار