نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. مرداد 1395 - 11:31   |   کد مطلب: 19741
روز جمعه 15 مرداد 1361 در ساعت ۳۰ /۴ بامداد عمليات ثارالله با رمز مبارک یا الله در منطقه عمومی قصر شیرین آغاز شد و این نبرد در محور مياني - قصر شيرين - به اجرا درآمد .

آري مردان طایفه ايراني از چنان تيره و تباري بودند و هستند. مردان مرد همان‌هایی كه امام شهيدان حضرت امام خميني (ره) از آنان به کلمه طیبه یادکرد بسيج و بسيجي آن‌هایی كه ره صدساله را یک‌شبه پيمودند نوجوانان و جوانان و پیر مردانی كه جان دادن درراه خدا را به مسابقه می‌گذاشتند و مصداق واقعي ( فاستبقوالخيرات ) بودند و مفهوم واقعي(السابقون السابقون اولئك المقرّبون) را به جان‌ودل نوشيدند مردان آسماني سرزمين ما به عينه دریافته بودند كه شياطين زمان و دشمنان انقلاب اسلامي ايران (استکبار جهانی ) به طمع تصرّف چند کیلومتر از خاك ايران به كشور ما تجاوز نکرده‌اند بلكه استراتژي واقعي و نهایی‌شان حذف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است .

 ايراني كه به سیاست‌های شيطاني آن‌ها نه گفته و حاضر نبوده همانند دوران سياه پيش از انقلاب كه به مدت يك قرن تسليم سیاست‌های شيطاني استكبار جهاني و در رأس آن‌ها آمريكاي جهان خوار بودند سر تسلیم فرود آورد. لذا باید مردانی بی‌ادعا از بین همه مردان ایرانی پیدا می‌شد و بدون لحظه‌ای درنگ و هیچ چشم‌داشتی وارد میدان دفاع می‌شدند تا برای همیشه چشم طمع جهان خوران از این کشور کور شود

.به همین منظور شیر بچه‌های استان همدان برگشته از عملیات رمضان پاسگان (فتح و نصر و خندق) همان شکارچیان تانک که با آموزش کمی در میدان نبرد توانستند ده‌ها تانک پیشرفته تی 72 دشمن را به آتش بکشند . با بیعتی مجدد با امام و فرماندهان خود بدون استراحت در قالب پاسگان ولیعصر(عج) به فرماندهی برادر مظاهری و گردان ثارالله به فرماندهی برادر میرزایی سازمان‌دهی و به منطقه غرب اعزام شدند تا به استکبار جهانی بگویند که ما تا آخرین نفر به‌پای این انقلاب ایستاده‌ایم و در منطقه عمومی سرپل ذهاب(پادگان ابوذر ) مستقر و در آنجا با تشکیل تیم‌های شناسایی و رصد امکانات دشمن اما ده عملیات شدند.

سرانجام روز جمعه 15 مرداد 1361 فرارسید در ساعت ۳۰ /۴ بامداد عمليات ثارالله با رمز مبارک یا الله در منطقه عمومی قصر شیرین آغاز شد این نبرد د ر محور مياني - قصر شيرين - به اجرا درآمد .

هدف از این عملیات آزادسازي ارتفاعات مهم مشرف بر منطقه، تأمین كامل جاده قصر شيرين سر پل ذهاب و تهديد جاده تداركاتي دشمن در محور( پيروزخان ) به تنگه بشیر خان در خاك عراق بود.

در اين حمله دو ارتفاع موردنظر آزاد و نيروهاي ايراني علاوه بر رسيدن به اين اهداف ده‌ها دستگاه تانك و نفربر زرهي و سلاح سنگين و نيمه سنگين دشمن را منهدم و 290 نفر از آن‌ها را كشته و يا زخمي كردند اين عمليات موفق با همكاري یگان‌های ارتش و سپاه به اجرا درآمد و یاران عزیزی چون شهیدان محمد رسول احمدی ابراهیم بتوئیان فتح‌الله نظری سعید نظر بیگی منصور اسماعیلی عباس بتویی جامانده از یاران شهید خود در عملیات رمضان به شهادت رسیدند و به دوستان عزیز خود رسیدند لازم است یادآوری کنم که وقتی به سروصورت تعدادی از این عزیزان شهید نگاه می‌کردیم از خون‌هایی که داخل گوش آن‌ها خشک‌شده بود می‌توانستی تشخیص دهی که این‌ها همان شکارچیان تانک در عملیات رمضان در شلمچه بودن که براثر شلیک زیاد آرپی‌جی هفت در مقابل پاتک‌های سنگین و تانک‌های تی 72 دشمن خون از گوش‌هایشان جاری بود.

در پایان درود می‌فرستم به روح بلند 1100 شهید شهرستان ملایر مخصوصاً شهدای عملیات ثارالله ، و شهید شاخص شهرستان ملایر  فتح‌الله نظری و یاد می‌کنم از زنده‌یاد دکتر کاوس توکلی یکی از جانبازان این عملیات و فرماندهان عزیز جانباز در این نبرد آقایان سردار رضا میرزایی و سردار مظاهری و سرهنگ جاسب کائید از دلیرمردان  استان و شهرستان ملایر.

جماعت يه دنيا فرقه بين ديدن و شنيدن / بريد از اونا بپرسيد كه شنيده ها رو ديدن.

محمد فتحی

دیدگاه شما

آخرین اخبار