نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. ارديبهشت 1395 - 19:58   |   کد مطلب: 18893
یادداشت/محمد گل محمدی
کدام کاندیدا اصلح‌تر است؟
کم کم به آغاز انتخابات دور دوم انتخابات در ملایر و پایان دو ماه انتظار مردم ملایر و به خصوص دو کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در ملایر نزدیک می شویم و در این شرایط شرکت در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح مهمترین وظیفه مردم است.

کم کم به آغاز انتخابات دور دوم انتخابات در ملایر و پایان دو ماه انتظار مردم ملایر و به خصوص دو کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در ملایر نزدیک می شویم و در این شرایط شرکت در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح مهمترین وظیفه مردم است.

پس از دور اول انتخابات فعالیت های دوکاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات محسوس و غیر محسوس آغاز شد و در این میان فضای مجازی به محلی برای انواع تبلییغات له و علیه دو کاندیدا تبدیل شده بود.

ایجاد گروه ها و کانال های مختلف برای دو نماینده مجلس و رقابت در عضوگیری و انتشار اخبار و تصاویر دو کاندیدا در این گروه ها قابل توجه بود.

انتصاب افراد مختلف در حمایت از کاندیداها نیز در این میان قابل توجه بوده که گاها با واکنش افراد مواجه شده کار به انتشار تکذیبیه می انجامید.

در این روزها در گروه های فضای مجازی طرفداران دو کاندیدا از هر کوششی برای برتر نشان دادن کاندیدای خود دریغ نکرده انواع و اقسام عکس نوشته ها و استیکرها در تبلیغا کاندیداها منتشر می شد.

اما بحث تخریب کاندیداها بیشتر از هر چیز دیگری در گروه های شبکه های مجازی دیده می شد و از طرح بیست سوالی گرفته تا توهین و تخریب به روستائیان و روحانیون و تخریب علیه  نهادهای رسمی و اعضای شورای شهر در همه گرو های فضای مجازی دیده می شد.

اما فارغ از تمامی این بحث ها شاید بد نباشد مهمترین ملاک هایی که مقام معظم رهبری برای یک مجلس و یک نماینده برشمرده اند یادآوری شود تا شاید کمکی به شناخت کاندیدای اصلح داشته باشد.

مقام معظم رهبری 5 اسفند ماه در سخنان خود در جمع مردم نجف آباد 5 اسفند ماه اظهار داشتند:« ملت ایران مجلسی می خواهد که «متدین»، «متعهد»، «شجاع»، «فریب نخور»، «مقاوم در مقابل زیاده خواهی ها و طمع ورزی های استکبار»، «مدافع عزت و استقلال ملی»، «علاقمند واقعی به پیشرفت کشور»، «معتقد به حرکت علمی استعدادهای جوان»، «معتقد به اقتصاد درون زا»، «آشنا با درد مردم» و «مصمم به حل مشکلات مردم» باشد و مرعوب امریکا نشود و به وظایف قانونی خود عمل کند.»

ایشان افزودند: آحاد ملت ایران به دنبال چنین مجلسی هستند و نه مجلس طرفدار فلان شخص یا فلان شخص دیگر

مقام معظم رهبری در بخش دیگر از سخنان خود در انتخاب نمایندگان  تأکید کردند: برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان حتماً از تدین، تعهد، وفاداری به انقلاب، ایستادگی در راه انقلاب، مرعوب نشدن در مقابل دشمن و عزم و شجاعت داوطلبان مطمئن شوید و سپس رأی دهید.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر برخی افراد را هم نمی شناسید نگویید که رأی نمی دهم بلکه باید با افرادی که نسبت به دین، تعهد و بصیرت آنها اطمینان دارید، مشورت کنید.

هر کدام از نکاتی  که رهبری برای انتخاب نماینده بیان کرده اند چراغ راهی برای انتخاب فرد اصلح بوده و این نکات بهترین معیار برای انتخاب یک نماینده مجلس است.

 

 

  

دیدگاه شما

آخرین اخبار