نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. فروردين 1395 - 8:30   |   کد مطلب: 18780
قرعه کشی دور نهایی بازیهای انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا روز گذشته در کوالالامپور برگزار شد

به گزارش ملایری‌ها؛ قرعه کشی دور نهایی بازیهای انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا روز گذشته در کوالالامپور برگزار شد و پس از مشخص شدن حریفان ایران در این مرحله اولین جمله ای که از زبان هر کارشناسی پس از نتیجه این قرعه کشی اعلام شد این بود« خوب شد با عربستان همگروه نشدیم...!»

اما چرا باید اکثر کارشناسان این جمله را به زبان بیاورند؟

پس از اتفاقات حادثه منا که برخورد قاطعی از طرف سیاستمداران ایران با آن نشد و به آتش کشیده شدن سفارت عربستان در مشهد(هر چند مشکوک) برخورد سیاست گونه عربستان با فوتبال آغاز شد.

هر چند طبق قوانین فیفا ورود سیاست به فوتبال ممنوع است ولی عربستان با ورود سیاست به فوتبال و نفوذ در AFC موفق به سلب میزبانی از تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شده وکشور به غیر از ایران و عربستان میزبان تیم های ایرانی و عرستانی خواهد بود.

قبل از قرعه کشی دور نهایی بازیهای انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا نیز مجددا عربستان با اعمال فشارهایی اعلام کرده بود که در صورت همگروهی با ایران به تهران نخواهد آمد و این مسئله در حالی بود که فدراسیون ایران در قبال این مسئله با پاک کردن صورت مسئله خواهان عدم همگروهی با عربستان شده بود.

حال سوال بزرگ اینجاست که چرا باید ایران در مقابل چنین تصمیماتی این چنین کرنش نشان داده و به صورت قانونی پیگیر این این مسئله نبود.

در سال 85 فیفا فوتبال ايران را به دليل دخالت مسائل سياسي در امور اين فدراسيون و خدشه به قانون شماره 17 و تبصره‌هاي آن، از حضور در كليه صحنه‌هاي بين المللي محروم كرد.

اکنون چرا ایران در مقابل این سیاسی کاری عربستان اقدام موثری انجام نداده جای سوال بزرگ است.آیا اگر پس از حادثه غم انگیز منا که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود از آن به عنوان تلخ ترین حادثه سال 94 در یران نام برد برخورد قاطعی با عربستان می شد باید این مسئله پیش می آمد.

تیم های ایرانی حاضر در لیگ اروپا برای میزبانی از تیم های عربستانی باید به کشورهایی سفر کنند که علاوه بر اینکه از حضور پرشور تماشاجیان در اصفهان و تبریز محروم هستند بلکه باید هزینه های گزافی برای این سفر خرج کنند.

یکی از شعارهای دولت روحانی بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی بود و آیا این همان عزتی است که باید فقط آرزو می کردیم با عربستان هم گروه نشویم و اکنون می گوییم خوب شد با عربستان همگروه نشدیم...!

محمد گل محمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار