فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

22. اسفند 1394 - 8:13   |   کد مطلب: 18487
روز بزرگ داشت شهدا روز تکریم این باور ملکوتی و فرهنگ پایدار شهادت است. برای ملتی که شهیدان را نه از دست رفتگان که ستون های پایدار خیمه همه پیروزی ها و پیشرفت ها می دانند.

روز بزرگ داشت شهدا روز تکریم این باور ملکوتی و فرهنگ پایدار شهادت است. برای ملتی که شهیدان را نه از دست رفتگان که ستون های پایدار خیمه  همه پیروزی ها و پیشرفت ها می دانند. لذا برماست که بدانیم شهادت مرگي است انتخاب شده مرگي كه انسان به سوي آن مي‌رود نه آنكه به سوي انسان بيايد و اهميت و ارزش شهيد و شهادت نيز از همين جا سرچشمه مي‌گيرد.
در دنياي پرفتنه امروز كه عصر انفجار اطلاعات لقب گرفته است و در زمانه‌اي كه مرزهاي جغرافيايي معنا و مفهوم پيشين خود را در ساختار جديدي از معرفت و تحول مبنايي در حيات بشري رفته رفته از دست مي‌دهد و اقتدار ملي هر كشور در بعد فرهنگي آن بروز و ظهور مي‌يابد. پاسداري از ارزش‌هاي فرهنگي هر کشور رويكردي واقع‌بينانه و استراتژيك خواهد بود. چنين است كه هر ندايي از رهايي و هر پرچمي از آزادگي در گستره گيتي بلند میشود مورد هجوم طوفانهای زهرآگين اتحاديه جهاني زر و زور و تزوير قرار مي‌گيرد.در اين ميان رسالت همه آناني كه به عدالت آزادي و رهايي مي‌انديشند و به آرمان بزرگ پيامبران ايمان دارند آن است كه از فرهنگ ايستادگي و وارستگي در اين تهاجم بي‌حساب با هر وسيله ممكن صيانت و پاسداري كنند.
تكريم و تعظيم شهيدان تلاشي مقدس است در برافراشتن پرچم‌هاي سرخ استقلال و آزادي بشريت از يوغ ذلت و اسارت و گام بلندي است در راستاي احياي ارزش‌هاي مكتب توحيد و عدالت زيرا كه شهادت مرگ در راه ارزش‌هاست و هر شهيد مشعلي است كه در بلنداي عزت و سرافرازي يك ملت جاودانه مي‌درخشد.شهادت زيباترين غزلي است كه از لبهاي سرخ حقيقت مي‌تراود. شهادت بيداري را معنا مي‌كند و بينايي را شفاف مي‌سازد.  شهادت مشعلي است كه خداوند در جان برگزيدگانش برمي‌افروزد، تا تاريكي از زندگي بگريزد. شهيد مشعل فروزانی است كه خرمن ظلم را مي‌سوزاند و آب رواني است كه بر كوير تشنه عدالت جاري مي‌شود. هر شهيد سپيده‌اي است كه در افق آسمان‌ها طلوع مي‌كند و پيام‌آور صبح مي‌شود. شهادت نه يك مردن كه يك انتخاب است: (ولا تقولوا لمن يقتل في سبيل الله. اموات بل احياء و لكن لا تشعرون)
هر كسي را كه در راه خدا كشته و شهيد شد، مرده نپنداريد؛ بلكه او زنده جاويد است وليكن شما اين حقيقت را در نخواهيد يافت.
شهيد همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حيات جاري در سطح طبيعت به حيات ابدی مي‌باشد.در پایان یادوخاطره همه شهدای راه حق و حقیت درجهان اسلام مخصوصآ شهدای مدافعان حرم را گرامی میداریم.

محمد فتحی می ابادی

دیدگاه شما

آخرین اخبار