نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. بهمن 1394 - 11:50   |   کد مطلب: 18166
آیا اصلاح طلبان دچار فراموشی شده اند و چشم خود را به روی زندان و جرائم کرباسچی بنیانگذار فساد اقتصادی بسته اند و یا اینکه برای پیروزی در انتخابات پس از زیر سوال بردن شورای نگهبان اکنون دست به دامان مفسدان اقتصادی شده اند؟

هر چه به برگزاری انتخابات نزدیک تر می شویم تبلیغات نماینده ها و طرفدارانشان بیشتر شده و در در این وادی هر کس از هر دری وارد شده تا بتواند در انتخابات پیروز شود.

یکی از مسائلی که همواره در انتخابات‌های مختلف مخصوصا انتخابات مجلس مطرح است هزینه تبلیغات و پول هایی است که برای تبلیغ یک کاندیدا کنار گذاشته می شود و همین مسئله باعث ورود گاها پول هایی از پشت پرده می شود که تحت عنوان پول های کثیف مطرح شده است.

شفاف نبودن مسئله هزینه تبلیغات انتخابات همواره از دغدغه ها بوده و همین مسئله باعث ورود افرادی به انتخابات می شود که هر چند خود چهره خوبی در جامعه ندارند ولی خود را پشت سر نماینده ای انداخته و با حمایت از وی به دنبال سهم خواهی هستند.

اصلاح طلبان برنامه بلندی برای پیروزی در انتخابات برای خود تداراک دیدند و از روزهای ابتدای ثبت نام پس از ثبت نام های بدون حساب و کتاب  و پس از آن فشار بر روی شورای نگهبان برای تایید صلاحیت ها اکنون مفسدان اقتصادی را وارد عرصه انتخابات کرده اند.

این روزها غلامحسین کرباسچی شهردار سابق تهران مفسد اقتصادی اصلاحات اولین کسی که فساد دستگاههای دولتی را رقم زد در پشت پرده مشغول فعالیت در انتخابات است.

کرباسچی که در روزگاری تمام قد توسط صلاح طلبان حمایت می شد امروز در پشت پرده  اصلاح طلبان وارد عرصه انتخابات شده و هم به دنبال بستن لیست انتخاباتی آنان بوده و هم حمایت های مالی از انان می کند.

با اندکی خواندن تاریخ معاصرو مرور خاطره های سال 77 متوجه خواهی شد که غلامحسین کرباسچی در ۲۰ تیر۱۳۷۷، ۵ ماه از تحولات روز کشور را تحت تاثیر خود قرار داد و اول مرداد ۱۳۷۷ به زندان منتقل شد.

در پرونده این مفسداقتصادی اصلح طلبان پنج اتهام کلی تحت رسیدگی مشارکت در اختلاس به مبلغ چهارده میلیارد و پانصد و سی میلیون ریال؛  تصرف غیرمجاز در اموال عمومی؛ تضییع اموال شهرداری تهران؛  مشارکت در تبانی در معاملات شهرداری و مشارکت در ارتشا دیده می شود و اکنون با این همه سابقه درخشان! وارد عرصه انتخابات و حمایت از اصلاح طلبان شده است.

شاید بیراهه نباشد که کرباسچی را عنوان بنیانگذار فساد اقتصادی انقلاب نام برد و حال مسئله اصلی این است که چرا اصلاحات از این مهره در انتخابات استفاده می کند؟

شنیده ها حاکی از ان است که کرباسچی به دنبال بستن لیست انتخاباتی اصلاح طلبان بوده و حال اینجا دو سوال بزرگ پیش می آید که آیا کسی که خود مفسد اقتصادی است چگونه می خواهد قانون گذار را برای مردم انتخاب کند و دوم اینکه وی با چه هدفی وارد این عرصه شده است؟

آیا شهردار سابق تهرن که شدیدا مورد حمایت دولت اصلاحات قرار گرفت امروز برای سهم خواهی جلو آمده و یا اینکه درحال رقم زدن مجلسی شبیه مجلس پنجم است.

مسئله دیگر شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی است و حمایت اصلاح طلبان از مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادی و به کارگیری یک مفسد اقتصادی 180 درجه با هم متفاوت است و باید گفت قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را!

آیا اصلاح طلبان دچار فراموشی شده اند و چشم خود را به روی زندان و جرائم کرباسچی عنوان بنیانگذار فساد اقتصادی بسته اند و یا اینکه برای پیروزی در انتخابات پس از زیر سوال بردن شورای نگهبان اکنون دست به دامان مفسدان اقتصادی شده اند؟

حال باید منتظر ماند و دید که ایا اصلاحات از تاریخ عبرت گرفته یا اینکه تاوان استفاده از کرباسچی در انتخابات را  خواهد داد...

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار