نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. بهمن 1394 - 10:10   |   کد مطلب: 17960
ملت آگاه وهمیشه در صحنه ایران اسلامی همواره بر برگ های زرین این انقلاب افزوده اند ودر انتخابات 94 هوشیاری ملت می‌بایستی بیش از هر زمان دیگر باشد.

همان طور که در مطلب قبلی اشاره شدباید ابعاد اخلاقی یک وکیل (نماینده)را  که بسیار مهم است بدقت بررسی کرد و بعد انتخابش کرد. تا انشاالله وکیل های خوب و با اخلاقی هم در مجلس خبرگان رهبری و هم در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.لذا  با توجه به اهمیت موضوع به مواردی دیگر اشاره خواهم داشت

و –-از گذشت زمان عبرت بگیرد

زمان به سرعت در حال گذر است خود را در هر شرایطی که هست در نظر بگیرد، کودکی بیش نبودی حروف الفبا را می آموختی و امروز به سن اکنون رسیده ای و چه زود زمان می گذرد، خانه های مجلل، خودروهای میلیاردی، ثروت های باد آورده، پست های اجرایی، همه به دیگران منتقل خواهد شد، بزرگی های یک انسان کامل در یادآوری این موضوع مهم است که اصل خویش را فراموش نکند. از کجا آمده ام آمدنم بهرچه بود، به کجا می روم آخر ننمایی وطنم. را مد نظر داشته باشد.

ز-از مشورت کردن با دیگران غافل نباشد

انسان هر چقدر به کمال رسیده باشد باز نیازمند به مشورت با دیگران است، بشر خواه نا خواه اشتباه می کند، آنانی که مشورت می کنند نیروی فکری خود را زیاد می نمایند، مشورت کردن آن قدر با اهمیت در اسلام تلقی شده که خداوند حتی به پیامبرش نیز دستور می دهد که بادیگران مشورت کند. امام علی می فرمایند: آنکه از آراء مختلف بی خبر باشد، در چاره جویی ها در می ماند.

ز- در رفتار اجتماعی هرگز میان فقیر و غنی فرق نگذارد

قدرت و ثروت کوچکتر ازآن است که بتواند در مقابل انسانیت عرض اندام کند، آنهایی که بین فقیر و غنی در رقتار روزمره زندگی فرق می گذارند، حقیقت انسانی را درک نکرده اند، بعضی از انسانها به این امر مهم واقف نیستند که پول، مقام، طبقه، لباس، قوم و تبار نشان برتری یکی نسبت به دیگری نیست. امام علی می فرمایند: نسبت به مردم فروتن و نرم خوباش، با گشاده رویی با آنان برخورد کن و برابری را حتی در نگاه و اشاره به آنان مراعات نما تا زورمندان درظلم تو طمع نکنند و ناتوانان از عدالتت نومید نشوند.

ح- هرگز برای بزرگ نشان دادن خود دیگران را تحقیر نکند.

بدترین صفات یک انسان خود را بزرگ جلوه دادن و دیگران را کوچک شمردن است، کسی که بادلیل و برهان می خواهد ثابت کند که فلان شخص باید سالها تلاش و کوشش کند تا به مقامی که من دارم برسد،یا مدرکی که دارم بگیرد، یا ثروتی که دارم دست پیدا کند، درواقع می خواهد نشان دهد که دیگری انسان بی خردی است. رسول اکرم (ص)فرمودند  خوارترین مردم کسی است که مردم را خوار شمارد.

ط- وکيل الدوله نباشد
او هرگز به خاطر هواي نفس و دنيا و مصلحت هاي دنيايي نبايستي در مقابل خطاهاي آشکار دولت و قانون گريزي آن سکوت نمايد بلکه بايستي با نطق هاي مستدل به دولت و دولتمردان تذکر داده و مسير صحيح را به آنان بنماياند.

ی- وام دار مراکز قدرت و ثروت نباشد
نماينده بايد رسالت معنوي و مردمي خود را در پيشگاه خداوند به خوبي انجام داده و به سوگندي که به قرآن کريم ياد کرده وفادار باشد.

 

محمد فتحی                       ادامه دارد

دیدگاه شما

آخرین اخبار