نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آبان 1394 - 9:11   |   کد مطلب: 17203
نام بسيج يادآور خاطره عزيزترين نهاد و بزرگترين مردان تاريخ ماست. نهادي كه به تعبير امام راحل تشكيل آن يقينا از بركات و الطاف الهی خداوند تعالي بود.

نام بسيج يادآور خاطره عزيزترين نهاد و بزرگترين مردان تاريخ ماست. نهادي كه به تعبير امام راحل تشكيل آن يقينا از بركات و الطاف الهی خداوند تعالي بود. و شجره طيبه و درخت تناور و پرثمري است كه شكوفه هاي آن بوي بهار وصل و طراوت يقين و حديث عشق مي دهد. بسيج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهيدان گمنامي است كه پيروانش بر گلدسته هاي رفيع آن، اذان رشادت و شهادت سرداده اند. بسيج ميقات پا برهنگان و معراج انديشه پاك اسلامي است كه تربيت يافتگان آن نام و نشان در گمنامي و بي نشاني گرفته اند. بسيج لشكر مخلص خدا است كه دفتر تشكيل آن را همه مجاهدان، از اولين تا آخرين امضا نمودند. اين واژه ها و تعبيرهاي بي نظير و ملكوتي، اوصافي است كه مراد و مرشد بسيجيان، امام خميني (ره) در آخرين پيام خود به مناسبت هفته بسيج صادر فرموده اند؛ امامي كه دوست و دشمن صداقت او در گفتار و دوري اش از مداهنه و مبالغه را تصديق كرده و مي كنند و اين هم نشان از آن دارد كه هيچ نهادي والاتر و عزيز تر از بسيج در نگاه آن پير روشن ضمير نبوده است.
حق هم همين است؛ به ويژه آنگاه كه دشوارترين شب ها و روزهاي پر خطر هشت سال دفاع مقدس را به ياد آوريم و نقش بسيج و بسيجي ها را در خلق حماسي ترين صحنه هاي تاريخ ايران و جهان مرور كنيم.در آن صورت است كه ما نيز همگام با رهبر سفر كرده اين امت، مي پرسيم: حقيقتا اگر بخواهيم مصداق كاملي از ايثار و خلوص و فداكاري و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهيم، چه كسي سزاوارتر از بسيج و بسيجيان خواهد بود؟تكريم بسيج احترام به مردانگي و مروت است پاسداشت جوانمردي و تضمين آينده است. بسيجيان نيازي به احترام و تجليل ما ندارند. ما هستيم كه به آنان و به حضور فعالشان براي هميشه نيازمنديم. دفاع آزمون خوبي براي جدا شدن صف مدعيان و مردان حقيقت بود. شعار امروز اگر پشتوانه و سابقه اي در ديروز نداشته باشد . بسان همه شعارهای بدون عمل است و نيازمند امتحان در روز عمل می باشد. خدا را سپاس كه رويش هاي بسيج همچنان پر ثمر و بركت خيز است، اما مباداكه نام آوران روزهاي سخت از ياد بروند و در گرد و خاك بازي هاي سیاسی روزگار ديده نشوند.امام در پايان همان پيام فرمودند: من دست يكايك شما پيشگامان رهايي را مي بوسم و مي دانم كه اگر مسوولين نظام اسلامي از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهي خواهند سوخت.  بسیج در طول هشت سال دفاع آنچنان در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی درخشيد كه دشمنان اعتراف كردند كه قدرتي در بسيج نهفته است كه مي تواند با يكايك ارتش هاي كلاسيك جهاني مقابله كند. بسيج علاوه بر حضور در خط مقدم نبرد وظيفه جذب، آموزش و سازماندهي نيروهاي مردمي و اعزام آنها را به جبهه هاي نبرد برعهده داشت و در ان مدت توانست جميعت مؤمن و ارزشي را از امت حزب الله، در درون خود بپروراند و پايه ريزي ارتش مردمي را دنبال كند و سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس بسيجيان سلحشور جبهه هاي توحيد به همراه امت شهيدپرور از ان آزمايش الهي سربلند و پيروز بيرون آمدند.سلام و صلوات خدا بر شهيدان بسيج و درود و بركات او بر زنان و مرداني كه سنگر آنان را همچنان پاس داشته اند. اين روزها بر همه آنان و بر رهبر بسيجيان جهان امام خامنه ای مبارك باد

محمد فتحی می ابادی. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار