نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. آبان 1394 - 9:23   |   کد مطلب: 17174
به بهانه اربعین سرلشکر شهید همدانی؛
کمی دیر شهید شدی شاید سردار
کمی دیر شهید شدی شاید، البته فقط شاید آنهم کجا؟ کنار حرم مطهرحضرت زینب (س).آفرین سردارسرلشکر که خط جنگ را از پشت مرزهای ما بردی.

کمی دیر شهید شدی شاید، البته فقط شاید آنهم کجا؟ کنار حرم  مطهرحضرت زینب (س).آفرین سردارسرلشکر که خط جنگ را از پشت مرزهای ما بردی به پشت  دروازه های حلب ،حمص،.... از شهرهای سوریه .ای فرمانده عزیز.ولایت مدار واقعیی و دشمن شناس حقیقی شما هستی که اشک صاحبان قدرت و تزویر(استکبار) را در آوردی ان هم بعد از بازنشستگی چون رفتی برای مبارزه با داعش و تکفیریها که به دنیا بگویی که اسلام واقعیی ان است که برای دفاع از مظلوم  باید هجرت کرد..ترديدي نيست كه سردار سرلشگر پاسدار شهيدحاج حسین همدانی فرمانده دلاور و صف شكن لشگر های 32انصارالحسین(ع) همدان و16 قدس گیلان و سپاه حضرت رسول (ص)تهران  يكي از افتخارات انقلاب اسلامی در سپاه و از ستارگان دنباله‌دار و درخشان آسمان عزت و ميهن دوستي و عدالت خواهی وولایت مداری  ملت ايران است. هر چند كه طول دوران زندگي شهيد كوتاه بود اماوسعتش به اندازه‌اي هست كه بتواند نام او را تا ابد زنده نگه دارد. بي‌شك سردار و قهرمان ملي حاج حسین همدانی مالك اشتر سپاه اسلام يكي از آن افرادي است كه هم اكنون بر خوان نعمت امام حسين(ع) نشسته و مزد سال‌ها مبارزه در راه جهاد اكبر و اصغر را از دستان با كفايت حضرت قمر بني هاشم(ع) دريافت كرده.امروزه هستند جواناني كه آرزو دارند  ای کاش ان زماني پاي به عرصه وجود مي‌گذاشتند. كه جوانمردان پاكي چون حاج حسین همدانی و چمران ،ابراهیم همت ، محمود كاوه و حسن باقري و مهدي زين الدين، احمد كاظمي ، محمود شهبازی ، غلامعلی پیچک ،محسن وزوایی ،صیاد شیرازی و... كه افتخار همه هيئتي‌ها و سينه زنان امام حسين(ع) هستند و به سربازي حضرت مهدي(عج) نائل آمده بودند را درك  می كردند و در ركاب آنان بزرگي و روح بلند ايمان را تجربه مي‌كردند و شهيد همدانی  كسي بود كه در همه حال به نيروهايش تاكيد داشت تقوا بهترين كار است در عمل براي همه ما. و اكنون اين سر لشگر پر افتخاراز  شهدا ی است كه به زندگي جاويد رسيده و در نزد خداي خود روزي مي‌خورد .شهيد همدانی، كشف بزرگ فرماندهان و سرداران اسلام ناميده مي‌شد، زيرا در دلاوري و شجاعت و جهاد مستمر كم‌نظير بود و پيروزي‌هاي بزرگي در جبهه‌هاي دفاع مقدس  به دست آورد.وبعد از بازنشستگی با اقتدا به ابوالفظل العباس (ع) به دفاع از حرم حضرت زینب (س) شتافت و باعث نجات کشور سوریه شد و در این راه به یاران شهیدش که همیشه دلتنگشان بود رسیداز افتخارات شهيد همدانی همين بس كه خود را دست پرورده بزرگمردان تاريخ دفاع مقدس شهيدان شهبازی و شهید وزوایی و شهید  پیچک و صیاد شیرازی  معرفي مي‌كرد. نام بلند آوازه و پر افتخار شهید همدانی با لشگر خط شکن انصارالحسین (ع)عجين شده است و هر كجا از اين لشگر قهرمان ناميست از حاج حسین  هم ياديست.

مسئولیت‌های سردارسرلشکر حاج حسین همدانی در هشت سال دفاع مقدس:
۱ ـ فرمانده لشکر ۳۲ انصارالحسین استان همدان
۲ ـ فرمانده لشکر ۱۶ قدس استان گیلان
۳ ـ معاونت عملیات قرارگاه قدس
مسئولیت‌های پس از دفاع مقدس:

۱ ـ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر ۴ بعثت
۲ ـ رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران
۳ ـ جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)
۴ ـ مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۵ ـ جانشین سازمان بسیج مستضعفان
۶-فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران
گفتنی است، سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

محمد فتحی می ابادی  

دیدگاه شما

آخرین اخبار