نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. شهريور 1394 - 9:04   |   کد مطلب: 16431
یکی از نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در اظهار نظری عجیب خود را پیگیر مسائل فوتبال معرفی کرده؛ به حمایت از مربی حاشیه ساز این روزهای فوتبال باشگاهی پرداخت.

امسال علاوه بر آنکه انتخابات مجلس دهم را در خود دارد؛ شاهد برگزاری همزمان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم خواهیم بود.

انتخاباتی که مولفه هایی چون فقاهت همه نامزدها باعث شده است تاکنون هیچ گاه رنگ و بوی سیاسی به خود نگیرد. اما این روزها برخی جریان ها برای سیاسی کردن مجلس خبرگان رهبری و انتخابات آن تلاش میکنند.

تفاوت های ویژه انتخابات خبرگان با سایر رقابت های سیاسی

یکی از اصلی ترین جلوه های تلاش برای سیاسی کردن مجلس خبرگان رهبری حاکم کردن فضای رقابت های انتخاباتی ناسالم برای تعیین اعضای مجلس خبرگان رهبری است.

سطح آگاهی و تخصصی علمی در حد فقاهت و بصیرت دینی و سیاسی لازم برای تشخیص حق از باطل، مهمترین معیارها و مولفه های اعضای مجلس خبرگان رهبری است. مجلسی که جای بزرگان حوزه و نخبگان دینی است و به همین دلیل است که شایسته نیست انتخابات خبرگان رهبری با آسیب هایی از جنس اظهارنظرهای تبلیغاتی غیرمرتبط عجین شود.

خطر نفوذ افراطی ها به مجلس خبرگان با جنجالی شدن انتخابات

یکی از مهمترین راهکارهای جریان افراطی برای نفوذ در این جایگاه حساس، هیجانی کردن فضای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و استفاده از این فرصت برای جا زدن چهره های منسوب به خود به جای خبرگانی متعهد و بصیر است.

به همین خاطر است که علاوه بر نقش رسانه ها و آحاد جامعه در بیان واقعیت ها در مورد جایگاه ویژه مجلس خبرگان، شایسته است که اعضا و کاندیداهای مجلس خبرگان نیز با حفظ شان والای فقاهت از ورود به مباحثی که شائبه ایجاد می کنند؛ بپرهیزند.

گفتگوی عجیب عضو مجلس خبرگان در حمایت از مربی حاشیه ساز

در این میان ائل خبر از گفتگوی جنجالی یک عضو مجلس خبرگان داده و نوشت: این روحانی در گفتگو با یکی از رسانه های همیشه جنجال ساز، به اظهارنظر در مورد تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز پرداخته است.

وی که ساکن قم بوده و اخیرا از عنوان آیت الله برایش استفاده می شود؛ با لحنی عجیب خود را یک چهره پیگیر مسائل فوتبال معرفی کرده و ضمن حمایت ضمنی از خطیبی، که این روزها با استعفا از پدیده مشهد در فهرست حاشیه سازان برای تیم محبوب آذربایجان قرار گرفته؛ به انتقاد از تعویض مربی این تیم محبوب در فصل گذشته پرداخته است.

گفتنی است این فرد پیش از این نیز مدعی کاندیدا نشدن در انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری شده بود اما شواهد نشانگر چیز دیگری هستند.

انتهای پیام/پ

دیدگاه شما

آخرین اخبار