نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. مرداد 1394 - 15:28   |   کد مطلب: 16151

ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ

آغازگر هر کلامی باید با نام صاحب کون و مکان باشد و امروز که روز اهالی قلم و رسانه است بی شک این آیه آرامبخش جان کسانی است که عمر خود را در راه نوشتن حقایق سپری کرده اند.

کسانی که سال‌ها بدون چشم‌داشت، عاشقانه قلم زدند و تنها لبخند مردمان این دیار که به نشانه ی رضایت از رفع مشکلی هر چند کوچک از زندگیشان، آنها را تسکین می دهد.

روز خبرنگار تنها به بهانه ی بزرگ مردی از اصحاب رسانه و خبر، که جان خود را در این راه هدیه کرده است در 17 مردادماه تقویم روزگار را با نام خود آشنا نموده است، وگرنه همه ی روزها و ایام برای این عاشقان بی ادعا در جامعه، باید روز خبرنگار باشد.

شهید محمود صارمی نمونه ای از هزاران خبرنگار متعهد و دلسوز است که رسالت خود را با هیچ نام و نشانی معامله نمی کند و می توان به یقین گفت این گروه جزء متعهدترین و پایبندترین افراد به رسالت و تکلیف خود می باشند.

اصحاب رسانه و خبر به خود می بالند که کسانی را به عنوان الگو  و در بالاترین درجه ی انسانیت، به عنوان شهید در جمع خود دارند و چه مقامی فراتر از این که در راه بیان حقایق انسانی، جان خود را تقدیم نمایی!

17 مرداد بهانه ای است برای اهل تفکر تا لحظاتی هرچند کوتاه، به نقش و رسالت خبرنگاران عزیز میهن اسلامی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بیاندیشند و فراموش نکنند که این صحابه‌ی خبر در سختترین شرایط شغلی چگونه خالصانه و مجاهدانه تلاش می کنند، به امید نشاندن لبخندی بر لبان مردمان این دیار.

17 مرداد روز کسانی است که بیان حقیقت را بر بقای خود ترجیح می دهند و اجازه نمی دهند کسی از نام و جایگاه بی بدیل آنها ذره ای به نفع خود استفاده کند. کسانی که برای ساختن جهانی آگاه و به دور از هر کژی و کاستی قلم می زنند و می نویسند و نقد می کنند و جسورانه در مقابل ناملایمات روزگار می ایستند.

خبرنگار خوب می داند آنکس که آگاه‌تر است، یقیناً مسئول‌تر بوده و چه کسی می تواند به نگاه حضرت حق آگاه باشد و مسئول نباشد؟

روز خبرنگار، روز امانتداران حقایق جامعه است که این ردای امانتداری را با هیچ مقام و منصبی معامله نمی کنند و خاموش و بی‌صدا به دنبال روشن نمودن حقایق‌اند، چرا که که این سخن سید شهیدان اهل قلم را سرلوحه ی کار خود قرار داده اند که: "گمنامی تنها برای شهرت پرست‌ها دردآور است، وگرنه همه‌ی اجرها در گمنامی است"

سلام و درود بر تمامی خبرنگاران شهیدی که قلم را سلاح خود و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و هویت ملت عزیز ایران قرار داده و هیچ‌گاه ناملایمات روزگار نتوانست آنها را از این سنگر و این جهاد فی سبیل الله جدا کند.

سلام و درود بر خبرنگارانی که مجاهدانه راه دوستان شهید خود را ادامه داده و جسورانه در راه بیان حقایق قدم برمی دارندو تنها رضای حضرت حق آنها را راضی می کند.

امید است که نوشته هایتان طلوع حقیقت و قدمهایتان در راه بیان دردهای مردمانی که فریادشان با سکوت اجین شده است مستدام باشد. 

دیدگاه‌ها

سلام و خداقوت متن زیبا و کامل و جامعی بود. این روز بر شما مبارک یاعلی

دیدگاه شما

آخرین اخبار