نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. مرداد 1394 - 10:56   |   کد مطلب: 16148
سیده ساجده شوبیری؛
روزی که دلمان برای خودمان سوخت
هیس! خبرنگار فریاد نمی‌زند، آرام و بی‌صدا گوشه‌ای می‌نشیند و می‌نویسد

هیس! خبرنگار فریاد نمی‌زند، آرام و بی‌صدا گوشه‌ای می‌نشیند و می‌نویسد

هیس! خبرنگار گلایه نمی‌کند، تحمل می‌کند و خود را با شرایط سازگار می‌سازد

هیس! خبرنگار بغض می‌کند، بغض خود را بی صدا فرو می‌دهد تا هیچکس نداند سرخی رخ او از سیلی است. می‌بیند، می‌شنود، تاب می‌آورد آنچه را که قلم تاب نوشتن ندارد.

خبرنگاران غایبان حاضر در هر مکانند که بیش از همه می‌بینند، می‌شنوند و عاقبت می‌نگارند

خبرنگاران گوش شنوای دغدغه‌های مردم و زبان آنها در بازخواست از مسئولین هستند

اما هیچکس نمی‌داند درآمد ماهیانه آنها کمتر از حد تصور است، کسی نمی‌داند بسیاری از آنها بیمه‌ای برای روزگار فرسودگی ندارند، کسی نمی‌داند هیچ‌یک از آنها از امنیت شغلی حتی در رسانه خود برخوردار نیستید!

 اما شما چه پر توان است شانه‌های نحیفتان در تحمل این همه مسئولیت، چه پرصلابت است گام‌هاتان که می‌لرزاند پایه میزهای قدرت را و چه پر غرور است چشمان کم فروغتان که تن به هیچ ذلتی نمی‌دهد.

اما وای از روزی که در روزی که متعلق به شماست قلبتان آزرده شود...

پنجشنبه ظهر مراسمی با عنوان گرامی‌ داشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران شهرستان ملایر در سالن کوهپایه شهر سامن برگزار شد مراسمی بی نظم که بی‌برنامگی‌هایش به شمار نمی‌آید

در بدو ورود خبرنگاران با سالنی مواجه شدند که گویا سال‌هاست رنگ انسان به خود ندیده است، سالنی غرق در خاک و خدمه‌ای با پوشش نامناسب در تکاپو برای مثلا تمیز کردن و سامان دادن به این نابسامانی. مراسمی که قرار بود ساعت 11 صبح شروع شود ولي ساعت 11 و 30 دقیقه هم هنوز چیزی برای شروع مراسم آماده نبود. خبرنگاران که از قبل از ساعت 11 در محل حاضر شده بودند بیش از 45 دقیقه سرپا شاهد این بی‌نظمی بودند چون جایي برای نشستن وجود نداشت.

این که مسئولین شهرستان در مراسم به صحبت‌های و مشکلات خبرنگاران گوش ندادند و در سخنرانی‌های خود از اقدامات، عملکرد و برنامه‌‌های شهرستان در هفته آینده سخن گفتند دیگر بماند...

بعد از همه این اتفاقات برخورد فرماندار ملایر در پاسخ به گلایه خبرنگاران از وضع موجود خود جای تامل دارد

وی در ازای دلجویی از خبرنگاران به خاطر شرایط پیش آمده به آنها گفت: تنگ نظر نباشید و مقداری ظرفیت خود را بالا ببرید انسان باظرفیت پیشرفت خواهد کرد!

آقای فرماندار لطفا در بین مسئولین و اطرافیانتان تنها یک فرد را به ما خبرنگاران معرفی کنید که با حداقل درآمد، بدون ساعت کاری مشخص، بدون دریافت اضافه کار، بدون بیمه، بدون داشتن امنیت شغلی و مورد هجمه قرار گرفتن هر روزه از سوی مسئولین ظرفیتی بالاتر از خبرنگاران داشته باشد!

پیشاپیش سپاسگزارم...

سیده ساجده شوبیری

دیدگاه شما

آخرین اخبار