نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. تير 1394 - 20:07   |   کد مطلب: 15859
لیله‌القدر خیر من الف شهر، شب قدر شب برتر از هزار ماه شبی بافضیلت و فرصتی برای استغفار و توبه به درگاه الهی و بخشش بندگان گناهکار توسط پروردگار.

شاید خدا این شب را قرار داده که بندگانش یک‌شب به خود بیایند یا به قول مولانا بندگان با خود بگویند از کجا آمده‌ام آمدن بهر چه بود به کجا می‌روم آخر ننمایی وطنم.

شب قدر دارای فضایل‌ بسیاری است و در فضیلت این شب همین بس که یک سوره از قرآن به آن اختصاص داده‌شده است و خدا در این سوره این شب را بهتر از هزار ماه برشمرده است.

اما چرا... چرا خداوند این شب را قرار داده است شاید بهترین پاسخی که به سؤال می‌توان گفت این  باشد که این هم از رحمت خداست، خدا هیچ‌گاه بندگانش را تنها نمی‌گذارد و همواره به دنبال دلیلی برای بخشیدن بندگان گنه‌کارش است.

این شب فرصتی است برای تمامی بندگان خدا فرصتی برای به خود آمدن فرصتی برای نگاه دوباره به زندگی و راهی که رفته‌ای...

در این شب باواسطه قرار دادن چهارده معصوم از خدا طلب بخشش می‌کنی آنگاه‌که قرآن را بر روی سر می‌نهی حاجت خود می‌طلبی و نوای اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذَا الْقُرْآنِ... سر می‌دهی و سپس می‌گویی بِکَ یَا اللَّهُ خدا صدایت را می‌شوند و می‌گوید بنده من بیا در رحمت و بخشش من همواره به روی تو باز است.

آنگاه‌که می‌گویی بِمُحَمَّدٍ ، خدایا به‌حق آخرین پیامبرت، خدایا به‌حق خاتم‌الانبیاء(ص) مرا ببخش خدا می‌گوید بنده من نگران نباش من این شب را قرار داده‌ام که تو را ببخشم.

و آنگاه‌که می‌گویی بِعَلِیٍّ ، بِفَاطِمَةَ، بِالْحَسَن، بِالْحُسَیْنِ، بِعَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ، بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، بِمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ  باز هم خدا می‌گوید بنده من چه می‌خواهی من اینجا هستم تا حاجت تو را برآورده کنم. من این شب را برای تو قرار داده‌ام.

اما گفتن نوای بِعَلِیِّ بْنِ مُوسَى برای ایرانیان حال و هوای دیگر دارد، شاید خواسته خیلی‌ها در اینجا یکی باشد همه دلشان می‌شکند برای دیدار روی رضا(ع) همه دلشان می‌گیرد برای پنجره فولاد رضا و چه زیبا این شعر در ذهن همه خطور می‌کند که پنجره فولاد رضا مریضارو شفا می ده پنجره فولاد رضا برات کربلا می ده.

و تو ادامه می‌دهی بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ، بِعَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ ، بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ و به بِالْحُجَّةِ که می‌رسی به پا می‌خیزی و از خدا طلب فرج می‌کنی، خدایا کی می‌آید گل زهرا، خدایا کی می‌رسد فرج مولا و شاید این بار این مولایمان حجت ابن الحسن(عج) باشد که ندا سر دهد من هم همانند شما منتظرم و شما باید زمینه را برای فرج من محیا کنید.

شب قدر شبی که بهتر از هزار ماه است و پیامبر(ص) درباره این شب فرموده است: هر کس از فیض شب قدر محروم گردد، از تمام خیرات بی‌نصیب مانده است و محروم نمی‌ماند از برکات شب قدر، مگر کسی که خویشتن را محروم کرده است.

و در این شب تمامی گناهان بخشیده می‌شود و انسان از آتش دوره در امان می‌ماند و این شب استغفار و بخشش است.

محمد گل محمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار