نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. خرداد 1394 - 18:59   |   کد مطلب: 15719
محمد گل محمدی؛
بوی سبد کالا آید همی...
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسانی که در دوره پیش مشمول طرح حمایت غذایی بوده‌اند می‌ توانند از شنبه با در دست داشتن کارت بانکی که یارانه نقدی دریافت می کنند، به فروشگاه‌های مشخص شده مراجعه و اقلام طرح را دریافت کنند.

سال 92 بود که دولت اقدام به توزیع سبد کالا در بین مردم کرد و  حالا پس از دو سال دوباره سبد کالایی دیگر درراه است.

سبد کالای قبلی در سرمای زمستان توزیع شد و حکایت مردم وصف‌های طولانی در صف‌های سبد کالا همچنان باقی است.

اما این سبد کالا با قبلی یک تفاوت عمده دارد و آن این است که آن سرما تبدیل به گرمایی شدید شده است و جای سؤال است که مردم باید دوباره در صف‌های طولانی سبد کالا در گرمای طاقت‌فرسا قرار بگیرند یا نه؟

با سرچ کردن کلمه سبد کالا در اینترنت تنها چیزی که جلب‌توجه می‌کند صف‌های طولانی، دعواها و نزاع‌هایی است که بر اساس توزیع سبد کالا در کشور ایجاد شد.

در آن موقع خیلی‌ها از نحوه توزیع سبد کالا انتقاد کردند و سبد کالا را پایین آورنده، ‌شأن و جایگاه یک ایرانی دانستند .حال پس از دو سال دولت مجدداً قصد توزیع سبد کالا بین مردم را دارد و نکته قابل‌توجه این است که آیا بازهم مردم برای دریافت این سبد کالا باید صف‌های طولانی ببندند؟آیا بازهمشان و جایگاه ایرانی خدشه‌دار خواهد شد و هزار سؤال که با یادآوری توزیع سبد کالا در سال 92 در ذهن همه ایرانیان خطور می‌کند.

یکی از نکات قابل‌توجه در توزیع مجدد سبد کالا که باید بسیار لحاظ گردد آغاز ماه رمضان است و دولتمردان باید با تدابیر از برقراری صف‌های طولانی مردم با زبان روزه جلوگیری کند.

اینجا یکی از سوا لات مهم که برای خیلی‌ها پیش بیاید این است که چرا دولت توزیع سبد کالا را در ماه رمضان قرار داده است و چرا قبل از آغاز ماه رمضان  برای توزیع سبد کالا انتخاب نکرده است.

هنگامی‌که اخبار مربوط به توزیع سبد کالا در دوره قبل را مرور می‌کردم از بی‌حال شدن خیلی‌ها در صف‌های طولانی  بر اساس فشارهای موجود در صف‌ها خبر داده بودند حال باید دید که بازهم این صف‌های طولانی شکل می‌گیرد یا نه؟

اگر این صف‌های طولانی برای توزیع سبد کالا بازهم شکل گیرد با توجه به روزه‌دار بودن مردم آیا باید منتظر عواقب بیشتری در این صف‌ها باشیم ؟

بسیاری از این سوا لات با شنیدن زمزمه‌های توزیع سبد کالا در بین مردم پخش شده است و باید منتظر بود دید آیا تدبر دولت برای توزیع این باره چگونه است؟آیا بازهم با صف‌های طولانی برخورد خواهم داشت ؟ آیا بازهم با درگی واو نزاع‌ها روبه‌رو خواهیم شد؟ آیا بازهمشان و عزت مردم شکسته خواهد شد؟

پاسخ این سؤالات فقط با توزیع مجدد سبد کالا داده خواهد شد پس باید منتظر ماند...

دیدگاه شما

آخرین اخبار