نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. دى 1393 - 18:08   |   کد مطلب: 14781
حجت الاسلام والمسلمین داود عباسی؛
اسلام و غرب
چندی پیش خبری بر روی خبرگزاری ها قرار گرفت که انعکاس آن جهان را تحت شعاع خود قرار داد «سه نفر با وارد شدن به مجله طنز شارلی ابدو اقدام به کشتار جمعی از کارکاتوریست ها و کارکنان آن مجله نموده اند.»

چندی پیش خبری بر روی خبرگزاری ها قرار گرفت که انعکاس آن جهان را تحت شعاع خود قرار داد «سه نفر با وارد شدن به مجله طنز شارلی ابدو اقدام به کشتار جمعی از کارکاتوریست ها و کارکنان آن مجله نموده اند.» در ابتدا هر انسان آزاده و فهیمی با شنیدن این خبر شکه می شد و این حرکت تروریستی را تقبیح می کرد و هیچ کس نمی توانست این کار را مطابق با حداقل های اصول انسانی بداند. اما بعد از گذشتن مدت کوتاهی و مشخص شدن بعضی از حاشیه های این حادثه، نکاتی به ذهن خطور کرد که باید در این مختصر به آن پرداخت:

 1-حضور بنیامین نتانیاهو (معروف به "بی‌بی") نخست وزیر تندخو، عصبی و جنگ طلب اسرائیل و رئیس حزب لیکود یکی از افراطی ترین احزاب این رژیم در صف جلوی راهپیمائی اخیر مبارزه علیه این جنایت در پاریس  که به طنز بیشتر شبیه است و چه زیبا خطیب نماز جمعه تهران آیه الله موحدی کرمانی فرمودند: « نخست وزیر رژیم سفاک اسرائیل در این راهپیمایی شرکت کرده و تروریسم را محکوم می‌کند، این نظام جلاد کودک‌کش، تروریسم را محکوم می‌کند، اگر شما تروریسم را محکوم می‌کنید، پس چه کسی در سوریه از تروریسم‌ها حمایت می‌کند؟»

2- از قدیم گفته اند که خود کرده را تدبیر نیست وقتی این مجله و کاریکاتوریست های آن به خود اجازه می دهند به عنوان آزادی بیان به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان اهانت کنند باید طبیعتا انتظار چنین برخوردهایی را بکشند. آزادی بیان با آزادی اهانت متفاوت است همه ما مشتاق و دوستدار آزادی بیانیم اما جسارت و هتاکی را نمی پسندیم همانطور که از نظر ما تروریسم به هر شکل و قیافه ای محکوم است آزادی هتاکی نیز محکوم است.

3- این مجله در ادامه اشتباه خود مجددا این بار بعد از حادثه اقدام به تکرار اشتباه خود و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ع) نموده است. که این کار در حالت خوشبینانه، نشان از اوج حماقت و نادانی مدیریت و کارکنان مجله مذکور دارد و در غیر این حالت نشان از یک پروسه خباثت آمیز و طراحی شده از سوی غرب در راستای ادامه پروژه اسلام هراسی دارد که در هر دو حال محکوم به شکست است که باور داریم نمی توانند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند و نور خدا خاموش شدنی نیست.

4- آتشی که کشورهای غربی برای جلوگیری از حرکت شتابنده اسلام خواهی جوانان اروپایی روشن نموده اند از این به بعد دامن آنان را خواهد گرفت و این تازه آغاز راه می باشد چگونه می توان باور کرد که مثلا در همین کشور فرانسه که 67 میلیون نفر جمعیت دارد و ده میلیون آن مسلمان است به مقدسات یک ششم مردم آنجا اهانت کرد و مشکل امنیتی در آن کشور نداشت عقل سلیم می گوید که این بازی خطرناکی است که باید از آن اجتناب کرد.

5- این گونه اهانت ها می تواند زمینه خوبی برای اتحاد بین مسلمانان در سطح جهان شود و از آتش اختلافاتی که در سطح جهان اسلام شعله ور شده است جلوگیری نماید.

6- ریاکاری و برخوردهای منافقانه و ریاکارنه غرب در مقابل اسلام و مسلمین پذیرفتنی نیست و آن ها باید تکلیف خود را با این مسئله روشن و مشخص نمایند. در خبرها آمده است : « وزارت کشور فرانسه اعلام کرده بود که 10 هزار نفر از اعضای ارتش و پلیس را برای حفاظت و تامین امنیت عبادتگاه ها به کار گرفته خواهند شد اما حالا مشخص شده مساجد جزئی از این طرح نیست.

"احمد رضوان" امام جماعت یکی از مساجد در حومه پاریس در این باره به روزنامه القدس العربی گفت: مساجد فرانسه با حملات انتقام جویانه روبه رو شدند. این حملات تا حد تیراندازی هم بود بدون اینکه پلیس برای توقف جنایتکاران و عوامل این حملات کاری بکند. این موضوع نشان دهنده دوگانگی مقامات در رفتار با ادیان مختلف است.
وی افزود: مسجد شهر لومون فرانسه نیز با شلیک گلوله و تیراندازی روبه رو شد. چرا جنایتکاران را دستگیر نمی کنند. یک رستوران در نزدیکی مورد حمله قرار گرفت اما کسی بازداشت نشد. سکوت پلیس در برابر حملات به مساجد غیرقابل پذیرش است.

رسانه های فرانسوی هم نوشتند در روزهای اخیر برخی مراکز دینی مسلمانان در فرانسه با حملات بمب آتش زا روبه رو شدند یا سر خوک بر در مساجد نصب شد و نظرات ضداسلامی و مسلمانان بر روی دیوار مناطق مسلمان نشین نوشته شد. »

با این رفتار منافقانه می توانند تا چه زمانی کار خود را پیش ببرند؟ یقینا در آینده نزدیک باید منتظر عواقب اشتباهات خود باشند. انشا الله به زودی شاهد خواهیم بود که با انتشار آموزه های والای اسلام و سنت پیامبر رحمت و مهربانی، اروپا یکی از استان های اسلام خواهد شد

دیدگاه شما

آخرین اخبار