3. مهر 1403 - 8:39   |   کد مطلب: 33783
رئیس اداره سوادآموزی ملایر گفت: درصد باسوادی جامعه هدف این شهرستان بین ۱۰ تا ۴۹ سال، با اقدامات انجام شده در سال گذشته، به ۹۸.۶۵ درصد رسید و در حال حاضر کمتر از ۲ درصد جمعیت جامعه هدف ملایر بی‌سواد هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ «سعید ملکی» در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به درصد بالای بی‌سوادی در قبل از انقلاب، سازمان نهضت سوادآموزی از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به تصمیم هوشمندانه و دستور امام راحل تاسیس شد و ریشه‌کنی بی‌سوادی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه درصد باسوادی در قبل از انقلاب کمتر از ۴۰ درصد بود و با تشکیل این سازمان تاکنون درصد باسوادی ایران به حدود ۹۰ درصد رسیده است، افزود: طبق آخرین سرشماری رسمی نفوس و مسکن، ۴۰ هزار و ۳۶۶ بی‌سواد و کم‌سواد در کل جمعیت شهرستان ملایر ثبت شد که خارج از جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال است.

رئیس اداره سوادآموزی ملایر جامعه هدف سوادآموزی برای افراد کم‌سواد و بی‌سواد را سنین بین ۱۰ تا ۴۹ سال عنوان و بیان کرد: جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال که طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان شناسایی شدند، هشت هزار و ۱۰۴ نفر بی‌سواد و کم‌سواد است.

ملایر دومین شهر باسواد استان همدان

ملکی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده طی سال‌های گذشته، ملایر به عنوان دومین شهر باسواد استان همدان شناخته شد، یادآور شد: هنوز به دلایلی همچون مهاجرت، جابجایی و بی‌انگیزگی افراد برای باسواد شدن، بی‌سواد و کم‌سواد در سطح جامعه داریم که شناسایی نشده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ آموزش‌یار سوادآموزی داریم که ۷۰۰ نفر را در کل این شهرستان زیرپوشش دارند و بیشتر در سطح روستاها فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره سوادآموزی ملایر با اشاره به اینکه به دلیل عدم وجود پایگاه اطلاعاتی مناسب آمار دقیقی از تعداد افراد بی‌سواد نداریم، تاکید کرد: شناسایی افراد بی‌سواد با اعلام ارگان‌هایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، مراکز بهداشت، مدارس و به صورت تحقیق میدانی انجام می‌شود، اما کافی نیست.

ملکی گفت: این در حالیست که ما برای تشویق باسواد شدن افراد، معلم، نوشت‌افزار، ابزار آموزشی و فضا را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهیم و مبلغی نیز به صورت تشویقی و در صورت قبولی به بی‌سوادان و کم‌سوادان پرداخت می‌کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار