نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. بهمن 1396 - 13:00   |   کد مطلب: 25552
به مناسبت سی و نهمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی
عصر شعر انقلاب اسلامی در ملایر برگزار شد
به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن ادبی معراج و کانون بسیج هنرمندان، مراسم «عصر شعر انقلاب اسلامی» با حضور جمعی از شعرا و ادبا در کتابخانه فرهنگیان ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در عصر شعر انقلاب در کتابخانه فرهنگیان ملایر با گرانی داشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدا اظهار داشت: اعتلای ادبیات، شعر و جذب نیروهای جوان و مستعد از اولویت‌های اداره ارشاد ملایر است.

غلامرضا جمالی زاده افزود: در همین راستا با همراهی و همکاری انجمن‌های ادبی باید تلاش کرد که افراد جوان و جدید را به این محفل‌ها جذب کرد و از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده کرد.

وی گفت: باید با نقد و بررسی عملکرد محافل ادبی بر غنای شعر و ادب و ترویج، انتقال و فراگیری مفاهیم ادبیات افزود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به درخشش نویسندگان و شعرای ملایر در بیست و دومین جشنواره جایزه ادبی استان در شهر بهار، افزود: در این جشنواره نویسندگان داستان‌نویس ما از شعرا بهتر ظاهرشده و بیشترین عناوین و جوایز را به خود اختصاص دادند.

وی یکی از دلایل عدم توفیق شعرا در این جشنواره را تعداد کم شرکت‌کننده ملایری دانست و خاطرنشان کرد: البته جشنواره‌ها تنها ملاک و معیار ارزیابی ما نیست اما شرکت در این جشنواره‌ها ملاکی برای بروز توانمندی‌ها و تبادل اندیشه‌هاست.

جمالی زاده گفت: تداوم حضور در جشنواره‌ها و جلسات همراه با جذب نیروها و استعدادهای جدیدتر برای پیشرفت شعر و ادب شهرستان مؤثر است.

در ادامه این محفل ادبی، تعدادی از شعرا و ادبا به خوانش سروده‌ها، نثرها و متن‌های ادبی خود به بیانی شیوا، ساده و روان در موضوعات مرتبط با حضرت فاطمه (س)، امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی پرداختند.

روضه‌خوانی و مداحی ایام فاطمیه (س) توسط خرمیان شاعر و مدیحه‌سرای اهل‌بیت (ع)، پایان‌بخش این عصر شعر بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار