نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. بهمن 1396 - 9:20   |   کد مطلب: 25531
مسئول امور جوانان اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: با تلاش‌های بسیار و شناسایی گروه‌های جوان فعال در عنوان‌های مختلف موفق 43 درخواست ثبت سمن در ملایر ثبت‌شده است.

یاسر روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به مهم‌ترین اقدامات امور جوانان اداره ورزش ملایر اظهار داشت: پس از ابلاغ مسئولیت امور جوانان شهرستان ملایر در سال 1395 مسائل و مشکلات جوانان در سطح شهر ملایر بخش‌ها و روستاهای تابعه موردپژوهش میدانی و رسیدگی قرار گرفت و در همان زمان پروند چند سازمان مردم‌نهاد شهرستان تشکیل شد.

وی افزود: مطالعه و پژوهش در حوزه‌های راهبردی امور جوانان به‌منظور شناسایی نیازهای گوناگون جوانان، شناسایی، نظارت، حمایت و تقویت تشکل‌های غیردولتی جوانان، شناسایی فعالیت‌های قابل‌واگذاری دستگاه‌های اجرائی به تشکل‌ها و سازمان‌های غیردولتی جوانان با همکاری مراجع ذی‌ربط و ساماندهی و نظارت بر مراکز خدمات مشاوره‌ای و اطلاع‌رسانی جوانان از مهم‌ترین اقدامات طی این دوره بوده است.

مسئول امور جوانان اداره ورزش و جوانان ملایر بیان کرد: از ابتدای ورود ریاست اداره ورزش و جونان حال حاضر بحث امور جوانان به‌فوریت پیگیری و در دستور کار قرار گرفت و با تلاش‌های بسیار و شناسایی گروه‌های جوان فعال در عنوان‌های مختلف موفق به ثبت 43 درخواست تشکیل سمن شده‌ایم.

وی طراحی و مدیریت برنامه‌های استانی ویژه جوانان با همکاری دستگاه‌های مرتبط با امور جوانان، سازمان‌دهی فعالیت‌های فراغتی نسل جوان متناسب با مقتضیات دوره جوانی در جهت سازندگی کشور و رفع محرومیت فرهنگی و اجتماعی جوانان در مناطق شهری و روستایی، ارائه شیوه‌های مناسب برای استفاده بهینه از استعدادها و توانائی جوانان و بهره‌گیری بیشتر از امکانات و منابع دستگاه‌های اجرائی ذی‌ربط، برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان‌ها، همکاری در فعالیت‌های فرهنگی و هنری مربوط به جوانان با دستگاه‌های اجرائی و سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی برای گرامیداشت مناسبت‌های سال در شهرستان ملایر از دیگر اقدامات امور جوانان ر ملایر بوده است.

روزبهانی گفت: اکنون 20 سازمان مجوزهای خود را دریافت نموده‌اند و در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

 وی بیان کرد: تنوع عنوانی و انرژی فکر جوانی در این تشکل‌ها باعث شده سطح فعالیت اجتماعی امور جوانان در سال 96 رشد چشمگیری داشته باشد.

مسئول امور جوانان اداره ورزش و جوانان ملایر با اشاره به رشد 4 برابری اعطای وام ازدواج در ملایر بیان کرد: تا به امروز 6 ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان تشکیل‌شده و بیش از 30 مصوبه آن محقق و اجرایی شده است.

 وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان را در شهرستان بیان کرد: این سازمان‌ها پل ارتباطی بین دولت و ملت بوده و حمایت‌های مالی این جوانان در سطح شهرستان قطعاً رشد جوانان را در بردارد.

روزبهانی گفت: تاکنون 110 کارگاه و حدود 100 برنامه فرهنگی در سطح شهرستان ملایر توسط این سازمان‌ها انجام‌شده است.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی و طرح‌های قابل‌اجرا با حمایت امور جوانان توسط سمن‌ها خود پیشبرد اهداف فرهنگی اجتماعی و ارتقا سطح فرهنگی شهرستان را در بردارد.

روزبهانی گفت: با حمایت‌های رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر از ابتدا تاکنون موجب این رشد چشمگیر و 205 درصد جوانان در شهرستان ده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار