1. بهمن 1403 - 8:48   |   کد مطلب: 34036
سرپرست فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به اجرای توسعه عدالت آموزشی در راستای محرومیت‌زدایی مراکز آموزشی و ارتقای کیفی در مدارس، گفت: حذف مدارس کانکسی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در این شهرستان باید در راستای توسعه عدالت آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها» به نقل از ایرنا؛  «سیدرسول حسینی» روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات مناطق سه‌گانه آموزش و پرورش شهرستان ملایر با موضوع «نهضت توسعه عدالت آموزشی» افزود: با توجه به عزم جدی رئیس جمهور در توسعه عدالت آموزشی، تحول عظیمی در حوزه آموزش و پرورش رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه ملایر با یک پنجم بیشترین نقاط روستایی را در سطح استان همدان دارد، بیان کرد: این شهرستان دارای سه منطقه آموزش و پرورش ملایر، سامن و جوکار با بیش از ۵۳ هزار دانش‌آموز است که در راستای نهضت توسعه عدالت آموزشی، باید از فضاهای آموزشی مطلوب و امکانات مورد نیاز بهره‌مند شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: مدارس برخی از شهرها و روستاها در سطح بخش‌های تابعه ملایر همچون روستاهای ناصح‌آباد، مهدی‌آباد، مدرسه شهید رجایی، نامیله، مدرسه کانکسی منگاوی، لولوهر، موزاران، چشمه‌زورق، دره‌چنار، سالن ورزشی انوج و برخی مدارس بخش زند، از نظر فضا برای دانش‌آموزان مناسب نیست و نیاز به بازسازی و تعمیر فوری دارند.

حسینی خواستار اقدام ویژه نوسازی مدارس در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی، تخصیص اعتبارات و بهره‌گیری از ظرفیت هر چه بیشتر خیران مدرسه‌ساز در جهت فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان شد و تاکید کرد: نگاه و اولویت ما شناسایی و رفع تنگناها و مشکلات حوزه آموزشی در سه منطقه آموزشی این شهرستان است.

وی همچنین دیوارکشی مدارس حاشیه جاده‌ها، استانداردسازی سیستم گرمایشی و تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی مدارس را از دیگر اولویت‌های مهم نوسازی مدارس برشمرد و ادامه داد: مناطق سه‌گانه آموزش و پرورش این شهرستان دارای فضاهای مازادی هستند که باید وضعیت آنها احصا و تصمیمات لازم برای رفع کمبود فضاهای آموزشی اتخاذ شود.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه مبنای تصمیم‌گیری و اتخاذ مصوبات در راستای توسعه عدالت آموزشی در این شهرستان بر مبنای برنامه‌ریزی مدیران آموزش و پرورش و بخشداران تابعه است، در عین حال از کمبود تخصیص اعتبارات نوسازی مدارس به این شهرستان با میانگین ۱۹ درصد نسبت به میانگین استانی انتقاد کرد و خواستار اصلاح این روند شد.

حسینی خواستار حضور کارشناسان نوسازی مدارس استان به منظور بررسی وضعیت مدارس کانکسی، تخریبی، فضاهای مازاد، پروژه‌های نیمه‌تمام، سرانه آموزشی و جذب اعتبارات تخصیصی در این شهرستان شد و بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات جلسات تاکید کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار