5. آبان 1403 - 8:26   |   کد مطلب: 33836
مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: قیمت‌گذاری جدید کشمش در راستای تنظیم بازار و حمایت از باغداران این شهرستان انجام شد تا بازار پرتلاطم این روزهای مهم‌ ترین محصول تولیدی جهانشهر ملایر به آرامش برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ علیرضا زنگنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نشستی به ریاست فرماندار ویژه ملایر با حضور صاحبان واحدهای تصفیه و بسته‌بندی کشمکش، مدیرعامل تعاونی باغداران و تعدادی از باغداران و دستگاه‌های نظارتی تصمیماتی برای تعیین قیمت جدید کشمش اتخاذ شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد از سوم آبان‌ماه کشمش تیزآبی کمتر از ۷۰ هزار تومان از باغداران خریداری نشود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: براساس این تصمیم، نرخ ۸۲ هزار تومان برای خرید کشمکش دودی یا طلایی از باغداران تعیین شد.

زنگنه تاکید کرد: همچنین مقرر شد کارخانه‌داران فرآوری کشمش، کشمش تیزآبی را پس از تصفیه و بسته‌بندی کمتر از مبلغ ۱۰۵ هزار تومان به بازارهای هدف عرضه نکنند.

وی گفت: کارخانه‌داران فرآوری کشمش همچنین موظف شدند کشمش دودی یا طلایی را کمتر از ۱۲۵ هزار تومان به بازارهای هدف عرضه نکنند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: این تصمیم در راستای حمایت از تولید و جلوگیری از نوسانات غیر منطقی قیمت گرفته شد و به صورت مقطعی است.

زنگنه خاطرنشان کرد: به طور قطع اگر باغداران عرضه محصول خود را کاهش دهند، بازار به روال طبیعی خود برخواهد گشت و خرید رقابتی موجب افزایش قیمت خواهد شد.

دیدگاه شما