10. شهريور 1403 - 8:28   |   کد مطلب: 33736
قائم مقام مدیرعامل و مدیر توزیع نیروی برق ملایر از افتتاح و کلنگ زنی ۲۸ پروژه مهم مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان در هفته دولت با حضور مسئولین استانی و شهرستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ رضا شیردره  در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد پروژه؛  ۲۱ مورد در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۱۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در تمام بخش‌های شبکه همچون مقاوم سازی، اصلاح و بهینه سازی، نصب کنتور و... افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی هفت پروژه راهبردی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان کلید می‌خورد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تاسیسات موجود در بحث شبکه توزیع برق شهرستان ،گفت: در حال حاضر ۱۲۸۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۸۷۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۳۰۴ دستگاه ترانس توزیع و پست برق در سطح شهرستان وجود دارد.  

شیردره با بیان اینکه وظیفه اصلی ما تامین برق مطمئن و پایدار برای همه مشترکین است، افزود: طی سه سال گذشته اقدامات شاخصی در بحث هوشمندسازی انشعابات کشاورزی و صنعتی رقم خورده است.  

وی از تبدیل چراغ‌های فرسوده قدیمی به چراغ‌های ال ای دی به تعداد ۲۶۰۰ دستگاه در سال جاری خبر داد و گفت: در این رابطه ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف روشنایی معابر شهری و روستایی شده است و این روند همچنان ادامه دارد.  

مدیر توزیع نیروی برق ملایر افزود: تبدیل شبکه سیمی فرسوده فشار ضعیف شهری به کابل‌های خودنگهدار، یکی دیگر از پروژه‌های مهم ما به شمار میرود که در شهر سامن به طول ۱۲ کیلومتر درحال اجراست. 

شیردره با بیان اینکه با اجرای این پروژه کل شهر سامن از کابل‌های خودنگهدار بهره‌مند می‌شوند و ضریب برق مطمئن و پایدار برای مشترکین برق شهر سامن افزایش پیدا می یابد، اظهار کرد: هشت میلیارد تومان در این زمینه هزینه خواهیم کرد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه سامن دومین شهر شهرستان بوده که کل شبکه توزیع برق آن تبدیل به کابل خودنگهدار شده است، خاطرنشان کرد: قبل از سامن شبکه توزیع برق در شهر ازندریان به طول ۲۲ کیلومتر تبدیل به کابل خودنگهدار شد و در این رابطه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه و دو دستگاه ترانس برق نیز نصب شد.

شیردره با بیان اینکه نصب کابل‌های خودنگهدار از سرقت برق، انشعابات غیر مجاز و تخریب به واسطه وزش باد و.... تا حد زیادی جلوگیری می‌کند، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده میزان خاموشی شهرستان ملایر در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۲.۶۴ درصد کاهش یافته است.  

وی خاطرنشان کرد: شاخص نرخ انرژی توزیع نشده در سال ۱۴۰۱، ۱.۹۳ دقیقه ‌بوده که این شاخص تا پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۱.۴۵ دقیقه در روز به ازای هر نفر مشترک رسیده است، این شاخص نشان می‌دهد که میزان خاموشی‌هایی که مربوط به حوزه توزیع نیروی برق بوده، کاهش داشته است. 

مدیر توزیع نیروی برق ملایر با بیان اینکه در بحث مدیریت مصرف و بار ، سیاست‌های مختلفی از سوی شرکت توانیر برای ما تعریف شده است و ما مجری آن بوده‌ایم، افزود: در همین راستا با کشاورزانی که دارای چاه‌های آب کشاورزی هستند به توافق رسیدیم و بر اساس مصوب هیئت دولت این کشاورزان موظف شدند ۵ ساعت در طول روز، الکتروموتورشان را قطع کنند و از بخشودگی سازمان شرکت توانیر بهره‌مند شوند.  

وی به توافقات انجام شده با صنایع و شهرک‌های صنعتی شهرستان اشاره کرد و گفت: طبق تفاهمنامه اجرا شده، کارخانجات صنعتی مکلف شده‌اند یک تا دو روز در هفته برقشان را قطع کنند، همچنین با ادارات به توافق رسیدیم که در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۷۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند.  

شیردره خاطرنشان کرد: در همین رابطه ۷۰ کنتور هوشمند برای ادارات شهرستان نصب شده است به گونه‌ای که اگر میزان توافقنامه ۳۰ و ۷۰ درصد کاهش مصرف را رعایت نکنند، کنتور برق این ادارات به طور خود هوشمند قطع می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه در همین راستا ۲۰ مورد قطع برق اداراتی را داشتیم که مصرف برقشان را مدیریت نکردند، افزود: همچنین ۵۰ مورد اشتراک‌های تجاری پرمصرف را قطع کردیم و ۴۵۰ اخطار کتبی و شفاهی در بحث «عدم مدیریت مصرف برق» در واحدهای تجاری و اداری صادر شد. 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۴۰ درصد مصرف بخش خانگی مربوط به وسایل سرمایشی است که باعث افزایش شدید بار شبکه برق می‌شود و در همین راستا ما از ابتدای خرداد ماه تا پایان شهریور ماه به علت افزایش دما، با افزایش میزان مصرف انرژی برق مواجه می‌شویم.  

شیردره با بیان اینکه امسال ۵۰ روز در تیر ماه و مرداد ماه گرمای مداوم و پیوسته داشتیم که سبب خاموشی‌های ناخواسته شد، گفت: رشد مصرف برق در برخی مناطق باعث ضعف ولتاژ برق می‌شود. 

مدیر توزیع نیروی برق ملایر با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های شبکه برق در سطح شهرستان، یادآور شد: بین ساعت ۱۱ تا ۱۸ و بین ساعات ۲۰ تا ۲۴ زمان اوج مصرف انرژی برق است که انتظار داریم مشترکان در این زمان از وسایل پرمصرف در بحث انرژی برق، استفاده نکنند.  

وی با تاکید بر اینکه مشترکین در بحث رفع ناترازی انرژی می‌توانند کمک حال ما باشند، افزود: مرکز اتفاق عملیات مدیریت توزیع برق ملایر با شماره ۱۲۱ به صورت شبانه روزی در حال پاسخگویی به شهروندان است و ما امیدواریم با همکاری مردم و خنک شدن هوا، در ماه‌های آینده شاهد رفع ناترازی در سطح کشور باشیم.

شیردره با اشاره به اینکه مشترکینی که الگوی مصرف را در بازه زمانی دو ماهه رعایت کنند، می‌توانند از طرح‌های تشویقی وزارت نیرو بهره‌مند شوند، گفت: در سطح شهرستان با ۲۲ اداره و صنعت تفاهم‌نامه امضا کردیم که در زمان مورد نیاز با استفاده از ژنراتور و مولد موجود در آن مکان، انرژی برق تولید کنند و کمک حال ما باشند.  

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نصب حداقل دست ۱۰ دستگاه پست توزیع برق در سطح شهرستان، نصب تجهیزات حفاظتی و مانوری، مقاوم سازی ۲۰۰ پایه شبکه فشار متوسط و همکاری با شهروندان در زمینه نصب پنل‌های خورشیدی، جزو برنامه‌های سال جاری ما به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار