30. مرداد 1403 - 8:42   |   کد مطلب: 33721
دبیر نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای «تاک» عاشوراییان گفت: طی هشت روز گذشته حدود ۳۰۰۰ نفر از نمایش‌های اجرا شده در بخش صحنه‌ای، خیابانی و بخش ویژه شهدای غزه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛محمد قاسمی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه امیداوریم در روزهای پایانی همایش که تمامی ۱۶ آثار راه یافته اجرا می‌شوند، شاهد استقبال خوب مردم باشیم، اظهارکرد: «علیرضا استادی» و «سیروس همتی» از هنرمندان و بازیگران مطرح کشوری در کنار «حسین صفی»، «محمد کاظم‌تبار» و «پری بارانی» به عنوان داوران همایش معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در بخش صحنه‌ای و خیابانی هفت اجرا داشتیم و استقبال بسیار خوبی از این نمایش‌ها شد، افزود: نمایش‌های صحنه‌ای در تماشاخانه باران و نمایش‌های خیابانی در مجموعه تفریحی و توریستی "مینی‌وُرلد" اجرا شد و نمایش‌های راه یافته، به صورت زمان‌بندی در بخش داوری اجرا دارند.

قاسمی از آغاز بخش داوری آثار راه یافته به این همایش در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی خبر داد و گفت: تاکنون نمایش‌هایی از جمله «برگشته» به کارگردانی «مهدس عسگری»، «آریگاتو» به کارگردانی «حسین عباسپور» و «نقل خاموش» به کارگردانی «آرسام دشتی» در بخش نمایش صحنه‌ای و نمایش «خاطرات سیاه» به کارگردانی «رضا باغبان» در بخش خیابانی به اجرای عموم درآمد.

دبیر همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان ادامه داد: علاوه بر اجرای عموم نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی، شش نمایش‌نامه خوانی نیز در بخش ویژه این همایش ویژه شهدای غزه در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر اجرا شد که هر کدام از این اجراها بیش از ۱۰۰ نفر مخاطب داشت.

وی تصریح کرد: نمایشنامه‌خوانی «هناسه» به کارگردانی «مریم ترکزبان»، «جنگ و صلح غزه» به کارگردانی «مهدیس فیروزی»، «چکمه روی زندگی» به کارگردانی «ریحانه وفایی»، «قطعه گمنام» به کارگردانی «حسین افشاری»، «خنجر» به کارگردانی «آنا ابوترابی» از ملایر و «هفت بچه یهودی» به کارگردانی «مهدی کوثری‌یگانه» از همدان در بخش ویژه شهدای غزه اجرا می‌شوند.

قاسمی خاطرنشان کرد: همایش تئاتر منطقه‌ای «تاک» عاشورائیان از بیستم تا ۳۱ مردادماه به مدت ۱۲ روز در شهرستان ملایر آغاز شده و با اتمام اجرای عمومی آثار، از روز گذشته، داوری آثار به مدت سه روز انجام می‌شود.
انتهای پیام 

دیدگاه شما

آخرین اخبار