30. مرداد 1403 - 8:37   |   کد مطلب: 33720
«علیرضا استادی» و «سیروس همتی» از هنرمندان و بازیگران مطرح کشوری در کنار «حسین صفی» ، «محمد کاظم‌تبار» و «پری بارانی» به عنوان داوران نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای «تاک» عاشورائیان ملایر معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها» به نقل از ایرنا؛ در راستای ترویج فرهنگ والای عاشورا نخستین دوره همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان از بیستم تا ۳۱ مردادماه به مدت ۱۲ روز در شهرستان ملایر آغاز شده و با اتمام اجرای عمومی آثار، از امروز /یکشنبه/ با حضور داوران مطرح کشوری، داوری آثار به مدت سه روز انجام می‌شود.

دبیر نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان روز یکشنبه در گفت گو با ایرنا اظهار کرد: از امروز با معرفی داوران مطرح و باتجربه در هنر نمایش، بخش داوری آثار راه یافته به این همایش در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی آغاز شده است.

«محمد قاسمی» افزود: هفت روز از نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان سپری شده و در این مدت نمایش‌هایی همچون "برگشته" به کارگردانی "مهدس عسگری"، "آریگاتو" به کارگردانی "حسین عباسپور" و "نقل خاموش" به کارگردانی "آرسام دشتی" در بخش نمایش صحنه‌ای و نمایش "خاطرات سیاه" به کارگردانی "رضا باغبان" در بخش خیابانی به اجرای عموم درآمد.

وی با بیان اینکه در بخش صحنه‌ای و خیابانی هفت اجرا داشتیم و استقبال بسیار خوبی از این نمایش‌ها شد، ادامه داد: نمایش‌های صحنه‌ای در تماشاخانه باران و نمایش‌های خیابانی در مجموعه تفریحی و توریستی "مینی‌وُرلد" اجرا شد و از امروز نیز نمایش‌های راه یافته، به صورت زمان‌بندی در بخش داوری اجرا دارند.

دبیر همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان ادامه داد: علاوه بر اجرای عموم نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی، ۶ نمایش‌نامه خوانی نیز در بخش ویژه این همایش ویژه شهدای غزه در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر اجرا شد که هر کدام از این اجراها بیش از یکصد نفر مخاطب داشت.

قاسمی همچنین "هناسه" به کارگردانی "مریم ترکزبان"؛ "جنگ و صلح غزه" به کارگردانی "مهدیس فیروزی"، "چکمه روی زندگی" به کارگردانی "ریحانه وفایی"، " قطعه گمنام" به کارگردانی "حسین افشاری"، "خنجر" به کارگردانی "آنا ابوترابی" هر پنج نمایش از ملایر و "هفت بچه یهودی" به کارگردانی "مهدی کوثری‌یگانه" از همدان را از نمایش‌نامه خوانی بخش ویژه شهدای غزه عنوان کرد.

وی بیان کرد: طی هفت روز گذشته حدود سه هزار نفر از نمایش‌های اجرا شده در بخش صحنه‌ای، خیابانی و بخش ویژه شهدای غزه بازدید کردند که امیدواریم در سه روز پایانی همایش که تمامی ۱۶ آثار راه یافته اجرا می‌شوند، شاهد استقبال خوب مردم باشیم.

همایش تئاتر عاشورائیان ملایر از سال آینده ملی می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز به روند مطلوب اجرای این همایش و استقبال خوب شهروندان از نمایش‌ها اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد طبق قول مساعد نماینده شورای اسلامی شهر ملایر، این همایش از منطقه‌ای به ملی تبدیل و از سال آینده به صورت ملی برگزار شود.

«فرشاد کشاورزیان» افزود: بدون شک به دلیل توانمندی‌های ملایر در حوزه تئاتر، وجود زیرساخت‌ها، هنرمندان شاخص نمایش و شوق و انگیزه مسوولان همچون فرماندار ملایر، شهرداری و شورای اسلامی شهر و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این همایش از سال آینده ملی می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار راه یافته در بخش صحنه‌ای و خیابانی به صورت رقابتی است و در کنار آن نیز بخش ویژه شهدای غزه، مدافع حرم و شهدای امنیت طراحی شده، ادامه داد: برگزاری این همایش برای نخستین بار موجب رشد و شکوفایی استعدادهای نمایشی این شهرستان می‌شود و از سوی دیگر موجب معرفی صنعت مبلمان منبت و سایر حوزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی خواهد شد.

قائم مقام همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان ادامه داد: علاوه بر این ظرفیت مستعدی که شهرداری ملایر با ایجاد مجموعه تفریحی و توریستی "مینی‌وُرلد" ایجاد شده، به منظور معرفی هرچه بیشتر این جاذبه گردشگری، اجراهای خیابانی آثار راه یافته در این مجموعه در نظر گرفته شد.

کشاورزیان با بیان اینکه آثار راه یافته از استان‌های قزوین، لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و مرکزی در بخش مسابقه این همایش است، گفت: دبیرخانه همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان در موسسه فرهنگی و هنری باران است و اساسنامه این موسسه اجازه برگزاری چنین همایش‌ها و جشنواره‌هایی را دارد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار