30. مرداد 1403 - 8:25   |   کد مطلب: 33718
رئیس دانشگاه ملایر گفت: استقلال دانشگاه ملایر از دانشگاه بوعلی اقدامی بی‌نظیر بود و روند افول را به رشد مضاعف تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ ابراهیم محمدی‌منش در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضعیت دانشگاه ملی ملایر گفت: از ۱۳۹۲ دانشگاه درگیر جریانات سیاسی شد تا سال ۱۴۰۰ تقریباً اقدامات آنچنانی که باید در دانشگاه انجام نشد.

وی افزود: در این سال‌ها و در بین تنش‌های سیاسی کرونا نیز مزید علتی برای توقف فعالیت‌های دانشگاه شد و در کنار این مسائل کمبود بودجه‌ای هم توقف را دو چندان کرد.

رئیس دانشگاه ملی ملایر با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ و با بازگشایی دانشگاه‌ها اقدامات خوبی از همان ابتدای بازگشایی انجام شد.

وی بیان کرد: استقلال دانشگاه ملایر از دانشگاه بوعلی اقدامی بی‌نظیر بود و روند افول را به رشد مضاعف تبدیل کرد.

محمدی‌منش با اشاره به مشخص شدن هیئت ممیزه و هیئا امنت دانشگاه ملایر تصریح کرد: دانشگاه در حوزه مقاله وضعیت خوبی داشت اما در حوزه پژوهشی وضعیت اصلا مناسب نبود و وضعیت خوبی نداشتیم.

وی با بیان اینکه مرحله اول پیشرفت دانشگاه در بحث کمی بود،بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی ما رشد کیفی دانشگاه بود که اقدامات خوبی از در این راستا انجام شد.

رئیس دانشگاه ملی ملایر افزود: فعالیت های پژوهشی در این دوره متفاوت با ۱۶ سال گذشته است و دانشگاه وارد مسیر جدیدی در فعالیت های پژوهشی شد و تحول در حوزه پژوهشی در دانشگاه از سال ۱۴۰۱ شروع شده است و ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: در این راستا پژوهش‌های مختلفی در دانشگاه انجام شد و بستر ارتباط با صنعت، شهرستان، کشاورزی و ورزش انجام شد و قراردادهای پژوهشی مختلفی با ارگان‌های مختلف و با شهرهای تهران و اصفهان منعقد شد.

محمدی‌منش با بیان اینکه مسیر کیفی‌سازی دانشگاه با سرعت در پیش است، تصریح کرد: دانشگاه ملایر از سال ۱۳۸۴ از یک دانشکده رشد کرده و تبدیل به دانشگاه شده است و قله کمی تا سال ۱۴۰۰ پیش رفت و از ۱۴۰۱ کیفی سازی موازی با کمی سازی رشد کرده است.

وی گفت: دانشگاه امروز فقط در ملایر یک مرکز بین‌المللی و ملی آموزشی نیست بلکه برای کمک به شهر ورود پیدا کرده است و به یک مرکز خدمات‌رسانی تبدیل شده است
در حوزه‌های مختلف کشاورزی، ورزشی و شهری خدمات‌دهی و باعث رشد شهرستان می‌شود.

رئیس دانشگاه ملی ملایر با بیان اینکه در بحث ایجاد شرایط برای جذب دانشجوهای برتر آیین نامه‌هایی مصوب هیئت امنا شده است، تصریح کرد: در این راستا سعی شد رشته‌های جدید از جمله هوش مصنوعی، علم داده، زیست فناوری و نانو شیمی اضافه شده و ۳ دانشکده تغذیه امنیت غذایی، بین رشته‌ای و دانشکده فناوری نیز تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه در راستای طرح تحول وزارت علوم اقدامات مؤثری در دانشگاه به عنوان نخستین دانشگاه استان انجام شده است، تأکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با آموزش و پرورش ملایر منعقد شده و مدارس مختلف از دانشگاه بازدید کردند تا در انتخاب رشته‌های دانش‌آموزان مؤثر باشد.

رئیس دانشگاه ملی ملایر با اشاره پروژه‌های فعال دانشگاه عنوان کرد: در هفته دولت چندین طرح جمله سالن شهید رئیسی، خوابگاه متاهلی و تعدادی از فضاها ازجمله پارکینگ و لابراتوار آزمایشگاهی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پارکینگ مرکزی نیز در هفته دولت آغاز می‌شود، گفت: قرارداد ۱۳۸ میلیارد تومانی برای تکمیل دانشکده فنی مهندسی با پیمانکار منعقد شد و ظرف ۲ سال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی‌منش افزود: این پروژه در زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ متری با ۲۵ آزمایشگاه از اعتبارات ملی و استانی اعتبارات سفر ریاست جمهوری احداث می‌شود.

وی سامانه‌های انتخاب پیمانکار را یکی از مشکلات دانست و گفت: در دولت سیزدهم مشکل مالی نداشتیم اما گاهی نوشتن قرار داد با یک پیمانکار تا یکسال زمان بر است که از انتقادات ویژه به سیستم است.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به وضعیت بودجه‌ای گفت: بودجه فرهنگی دانشگاه تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است و بودجه پژوهشی ویژه رشد کرده و در از سال ۱۴۰۰ که بیش از ۴ میلیارد تومان بوده که سال گذشته به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: امسال ۴۰ میلیارد تومان برای مسئله پژوهشی در نظر گرفته شده است که نشان از توجه ویژه به این مسئله است.

محمدی‌منش با اشاره به وضعیت جذب دانشجو عنوان کرد: روند تعداد دانشجو در کل کشور کاهشی است و این مسئله در دانشگاه ملایر در علوم پایه و فنی و مهندسی به شدت کاهشی و در علوم انسانی افزایشی است.

وی با بیان اینکه صندلی خالی در دانشگاه های کشور بالاست تصریح کرد: از مدیریت شهری ملایر درخواست همراهی و همکاری با دانشگاه در تأمین خوابگاه و حمل و نقل را داریم چرا که در سیستم حمل و نقل بسیار مشکل داریم.

وی گفت: امسال برای اولین بار ۲ داوطلب پسادکتری جذب شد و در حال تحقیق هستند.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار