17. مرداد 1403 - 9:46   |   کد مطلب: 33705
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: با پیگیری‌های مستمر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر، محموله‌ای ارزشمند از تجهیزات پزشکی پیشرفته به ارزش سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، به مراکز درمانی این شهرستان تحویل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ کریم میرزایی اظهارکرد: در این محموله که از محل اعتبارات هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت و درمان تأمین شده است، تجهیزات پزشکی متنوعی از جمله دستگاه رادیولوژی پرتابل، دستگاه سیاتیک اتاق عمل، الکتروشوک، ونتیلاتور پرتابل، الکترو کوتر و الکترولیت آنالایزر به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه هدف از تامین و توزیع این تجهیزات، ارتقاء کیفی خدمات درمانی و تشخیصی در مراکز درمانی شهرستان ملایر و در نهایت بهبود وضعیت سلامت همشهریان است، تصریح کرد: دستگاه رادیولوژی پرتابل، قابلیت تصویربرداری در محیط‌های مختلف از جمله اتاق عمل، بخش مراقبت‌های ویژه و حتی بالین بیمار را دارا بوده و به تشخیص سریع‌تر بیماری‌ها کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه سیاتیک اتاق عمل، حین عمل‌های جراحی برای ایجاد برش‌های دقیق و کنترل خونریزی به کار می‌رود و به بهبود نتایج جراحی کمک می‌کند، ادامه داد: الکتروشوک نیز برای درمان اختلالات ریتم قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مواقع اضطراری می‌تواند جان بیمار را نجات دهد.

وی بیان کرد: دستگاه الکتروکوتر نیز برای برش بافت‌ها و کنترل خونریزی در حین عمل‌های جراحی است و دستگاه الکترولیت آنالایزر، برای اندازه‌گیری میزان الکترولیت‌ها در خون و سایر مایعات بدن استفاده می‌شود و در تشخیص و درمان برخی بیماری‌ها نقش مهمی دارد.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح پایگاه خیّرساز اورژانس پیش بیمارستانی حسین‌آبادناظم خبر داد و گفت: در مراسمی که توسط مجمع خیرین سلامت شهرستان و با حضور جمعی از خیرین، پایگاه خیرساز اورژانس پیش بیمارستانی حسین‌آبادناظم به بهره‌برداری رسید.

میرزایی به تشریح خدمات قابل ارائه در این پایگاه پرداخت و از آمادگی کامل کادر درمانی برای ارائه خدمات اورژانسی به بیماران خبر داد و بر لزوم حفظ و نگهداری از این مرکز درمانی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احداث این پایگاه اورژانس گامی بزرگ در راستای کاهش زمان پاسخگویی به موارد اورژانسی در منطقه حسین‌آبادناظم و روستاهای اطراف محسوب می‌‍شود. با توجه به فاصله این روستاها از مراکز درمانی بزرگتر و همچنین به علت پرتردد بودن محورمواصلاتی ملایر_نهاوند وجود یک پایگاه اورژانس مجهز می‌تواند در نجات جان بیماران نقش بسیار مهمی ایفا کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار