نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. تير 1403 - 8:17   |   کد مطلب: 33635
فرماندار ملایر گفت: مراسم تجمع بزرگ عصر تاسوعای حسینی برگزار می‌شود تا صحنه‌ای عظیم و باشکوه دیگر از مردم ملایر را در برگزاری عزاداری حسینی شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ سلمان اسماعیلی شامگاه جمعه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بزرگ تاسوعای حسینی با اشاره به شعار محوری امسال محرم گفت: امام حسین(ع) باعث پیوند همه قلوب مؤمنین و آزادگان جهان شده و شعار محوری زیبای «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» بسیار دقیق و صحیح است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ، دستگاه امام حسین(ع) ذره‌ای تزلزل نیافته و اسلام مدیون این دستگاه معظم است عنوان کرد: به برکت خون سیدالشهدا، شیعه امروز از هر زمانی به قله‌های سربلندی نزدیک‌تر است.

فرماندار ملایر افزود: دوران غربت تشیّع و اهل‌بیت به اتمام رسیده است و امروز عمق نفوذ فرهنگی تشیّع از شرق تا غرب عالم و از مدیترانه تا آن‌سوی اقیانوس‌ها را فراگرفته است.

وی مهم‌ترین مؤلفه عزاداری امام حسین(ع) را عمل به‌موقع دانست و گفت: عمل بی هنگامی چون توابیین هیچ محلی از اعراب ندارد.

اسماعیلی با اشاره به حضور میلیونی هر سال در راهپیمایی عظیم اربعین بیان کرد: کنگره بزرگ اربعین و عزاداری‌های باشکوه در همین ایام محرم و صفر نشانه‌ای است از قدم‌های بلند جهان اسلام برای رساندن پیام انسان‌ساز حسینی است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری برنامه عصر تاسوعا در ملایر افزود: دو سال اخیر و اجتماع بزرگ مؤمنین و مردم عزادار ملایر در ایام سوگواری ماه محرم تجربه بسیار موفق است.

فرماندار ملایر افزود: سال گذشته حضور پیکر مطهر شهید سرهنگ علی میرزایی حسین‌آبادی در تجمع بزرگ عصر تاسوعا ملایر این مراسم را معنوی‌تر کرد.

وی مهم‌ترین اثر این اجتماع بزرگ را محکم‌تر شدن پیوندهای وحدت‌آفرین بین عاشقان اهل‌بیت و مردم دانست و گفت: مراسم تجمع بزرگ عصر تاسوعا امسال نیز برگزار می‌شود.

اسماعیلی افزود: این مراسم روز دوشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۳ مصادف با روز تاسوعای حسینی ساعت ۱۸ در میدان شهید جوکار برگزار می‌شود تا صحنه‌ای عظیم و باشکوه دیگر از مردم ملایر را در برگزاری عزاداری حسینی شاهد باشیم.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار