1. تير 1403 - 14:54   |   کد مطلب: 33598
امام جمعه ملایر گفت: باید فضیلت واقعی غدیر را درک کنیم و بدانیم بزرگترین عید جهان شیعه و اسلام حقیقی روز عید غدیر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی ارزنده در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر در مصلا حضرت ابوالفضل علیه‌السلام ملایر با اشاره به در پیش بودن روز عید غدیر گفت: در دوره امویان و عباسیان شیعیان نمی‌توانستند روز عید غدیر را بزرگ بدارند و در دوران آل‌بویه و ۲۴ سال بعد غیبت کبری امام زمان(عج) نخستین جشن بزرگ روز ولایت گرفته شد.

وی با بیان اینکه در دوران صفویه و با رسمی شدن مذهب شیعه جشن‌های بزرگ عید غدیر در ایران گرفته می‌شد، تصریح کرد: در زمان نادرشاه جشن گرفتن روز عید غدیر ممنوع می‌شود و به اجبار روز غدیر به فراموشی سپرده می‌شود.

امام جمعه ملایر گفت: در دوران قاجار مجدداً جشن‌های بزرگ عید غدیر آغاز می‌شود و از آن زمان شیعیان نزد سادات می‌روند و هبه‌ای از آنان می گرفتند.

وی با اشاره به سنت‌های عید غدیر عنوان کرد: خواندن صیغه عقد اخوت از سنت‌های پیامبر اسلام(ص) بود که در این روز بزرگ اجرا می‌شود و ثمره آن وحدت در بین مسلمانان است.

ارزنده با بیان اینکه مسلمانان در روز غدیر به خواندن عقد اخوت اهتمام ویژه داشته باشد، تصریح کرد: نوجوانان و جوانان بدانند در زمان پهلوی داشتن نهج‌البلاغه، رساله امام خمینی(ره) و کتب فلسفی جرم بود و حکم زندان داشت.

وی تأکید کرد: دین اسلام و مکتب شیعه به راحتی به ما نرسیده است و باید با تمام توان از آن دفاع کنیم و باید دانست اجرای کامل احکام دینی مشکلات جامعه را حل می‌کند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه باید فضیلت واقعی غدیر را درک کنیم، عنوان کرد: بزرگترین عید جهان شیعه و اسلام حقیقی روز عید غدیر است.

وی با بیان اینکه غدیر یک روز استثنایی است، گفت: باید این روز را ویژه بزرگ داشت و برنامه‌های ویژه‌ای برای این روز داشت.

ارزنده تصریح کرد: جشن بزرگ روز عید غدیر در ملایر برگزار می‌شود و ۱۱۰ دیگ غذا برای این روز پخت می‌شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش عنوان کرد: شهید بهشتی یک عالم جامع‌الشرایط بود که نظریه‌پرداز قوی در انقلاب بود که همچنان نظریات وی کاربردی است.

امام جمعه ملایر با اشاره به سخنان شهید بهشتی درباره انتخاب مسئول عنوان کرد: انتخاب یک مدیر بر تمامی بخش‌های مدیریتی خود و در نهایت بر مردم اثرگذار است و باید مراقب انتخاب بود.

وی افزود: وقتی یک شخص با یک تفکر مشخص به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود تا یک مدیر پایین رده رأی مردم اثر گذار است و نمونه آن انتخاب در دهه ۹۰ است.

ارزنده گفت: باید مراقب باشیم کسانی که به مردم ظلم کردند، اکنون نیز وارد گود شده‌اند و بوی کباب را شنیده‌اند.

وی گفت: کسی مه خودش نفر دوم دولت بوده و برادرش جزء اختلاسگران بوده می‌گوید راه شهید رئیسی باید متوقف شود و اگر مجدداً روی کار بیایند بزگترین ظلم را در حق مردم می‌کنند.

امام جمعه ملایر با اشاره به خدمات آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: امروز بازار تهمت و دروغ در انتخابات داغ شده است و باید بسیار مراقب بود که چه کسی را انتخاب می‌کنیم.

وی گفت: خود تحلیل‌گران اصلاح‌طلب بارها عنوان کرده‌اند که دولت سیزدهم موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است اما متأسفانه امروز شاهد بی‌اخلاقی‌های فراوان هستیم.

انتهای خبر/ گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار