نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. خرداد 1403 - 8:45   |   کد مطلب: 33589
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، روستای «علی‌آباد دمق» بخش جوکار شهرستان ملایر به شهر تبدیل شد و به عنوان شهر علی‌آباد دمق شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ حجت الاسلام احد آزادی خواه در گفت‌و گو با ایسنا، به پیگیری‌های انجام شده و موافقت معاون اول رئیس جمهور با این موضوع اشاره و تصریح کرد: روستای «علی‌آباد دمق» این شهرستان با جمعیتی حدود ۷۰۰۰ نفر در تقسیمات کشوری به شهر تبدیل شد.

وی ادامه‌ داد: شهرستان ملایر دارای شش شهر ملایر، ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه و اسلامشهر آق‌گل است و با اضافه شدن «علی‌آباد دمق»، ملایر صاحب هفت شهر شد.

آزادی خواه با بیان اینکه با شکل گرفتن یک کار جمعی، تبدیل شدن روستای «علی‌آباد دمق» به شهر نهایی شد و توسط «محمد مخبر» معاون اول و سرپرست ریاست جمهوی ابلاغ شد، افزود: با این ابلاغ، یک شهر به شهرهای ملایر اضافه شد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های مهمی همچون شهدای روستا، جامعه ایثارگان و خیرین در این تقسیم‌بندی تاثیرگذار بودند، گفت: تبدیل روستای «علی‌آباد دمق» به شهر یکی از مهمترین مطالبات مردم این روستا بود و پیگیری‌های زیادی برای تحقق این مطالبه مهم انجام شد.

آزادی خواه ابراز امیدواری کرد: با اضافه شدن این شهر به شهرهای ملایر، رشد بسیار خوبی در تقسیمات کشوری این شهرستان داشته باشیم و بتوانیم با شناسایی ظرفیت‌های پیدا و پنهان این حوزه، شاهد ارتقا دیگری برای شهرستان ملایر باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز روستای «کردخورد» به شهر «اسلامشهر آق‌گل» و در این دوره از مجلس شورای اسلامی روستای «علی‌آباد دمق» به شهر تبدیل شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار