نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. خرداد 1403 - 10:25   |   کد مطلب: 33578
رئیس سازمان محیط‌زیست تاکید کرد:
سگ‌های ولگرد چالشی بزرگ برای حیات‌وحش
رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: سگ‌های ولگرد به معضلی برای حیات‌وحش تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ در گذشت یک کودک قهاوندی بر اثر حمله سگ‌های ولگرد این روزها به یکی از غم‌بارترین اخبار و تیتر بسیاری از خبرگزاری‌های کشور تبدیل شده است این خبر بار دیگر مسئله لزوم برخورد با سگ‌های ولگرد را پیش از پیش نمایان کرد.

سگ‌های ولگرد چالش بزرگی است که هر مدتی یکبار باتوجه‌به وقوع حوادث و حمله به افراد مختلف مقابله با ایم امر به یک مطالبه عمومی تبدیل می‌شود.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی همدان از سگ گزیدگی در استان همدان به میزان ۵۰درصد بیشتر از میانگین کشوری حکایت دارد درحالی‌که میانگین کشوری سگ گزیدگی ۳۰۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، در استان همدان به تعداد ۴۷۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

این امر لزوم برخورد با این مسئله را بیشتر نمایان می‌کند؛ اما دراین‌بین یک حامیان به‌اصطلاح مدعی که هر از چند گاهی با هشتک سازی و جو در فضای مجازی چالشی برای مقابله با این امر درست می‌کنند.

غذادادن اشتباه توسط افرادی خاص باعث شده جمعیت سگ‌های ولگرد هر روز در شهرهای مختلف ایران افزایش یابد و هر روز شاهد اخباری درباره حمله این سگ‌ها به افراد مختلف هستیم.

مسئله سگ‌های ولگرد در کنار مشکلات شهری و حضور دسته‌جمعی در خیابان‌ها و محلات در محیط‌زیست هم باعث بروز چالش شده است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات سگ‌های ولگرد در محیط‌زیست عنوان کرد: سگ‌های ولگرد به معضلی برای حیات‌وحش تبدیل شده است.

علی سلاجقه برخورد با سگ‌های ولگرد را بر عهده وزارت کشور دانست و گفت: برخورد با این امر به عهده وزارت کشور و شهرداری‌ها است.

وی بیان کرد: سگ‌های ولگرد گونه‌های مختلف حیوانی و حیات‌وحش با مشکل ایجاد کرده است و باید فکر جدی برای این امر شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: شهرداری‌ها باید این امر را تعیین تکلیف کنند.

 

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار