نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. خرداد 1403 - 12:00   |   کد مطلب: 33570
در مراسمی دانشکده علوم پزشکی ملایر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ پیش از ظهر امروز در مراسمی دانشکده علوم پزشکی ملایر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

 پیگیری‌های فراوانی برای دانشکده علوم پزشکی ملایر انجام شد و سرانجام در دولت سیزدهم مجوز تأسیس دانشکده علوم پزشکی به ملایر اختصاص یافت و با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشکده پرستاری ملایر ارتقا یافت و مجوز دانشکده علوم پزشکی برای این شهرستان صادر و ابلاغ شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ملایر در این آیین با اشاره به تغییر عنوان دانشکده پرستاری ملایر به علوم پزشکی گفت: در راستای برنامه راهبردی دانشکده ارتقا و توسعه آموزش از مهمترین برنامه‌های این دانشکده است.

مریم مدی‌نشاط با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در راستای ارتقاء تحصیل دانشجویان و توسعه آموزش انجام شده است، تأکید کرد: سه رشته کارشناسی به دانشکده در سال گذشته اضافه شده و به دنبال جذب رشته کارشناسی مامایی هستیم و سه عضو هیات علمی جذب شده است.

وی گفت: به دنبال آموزشی کردن بیمارستان‌های امام حسین(ع) و مهر هستیم و یک فرد متخصص نیز برای این امر جذب شده است.

مدی‌نشاط گفت: با همکاری مدیران شهرستان بعد از ۲۰ سال ساختمان موقوفه حاج محمد ملایری احیا و ساختمان آموزشکده جا به جا شده است.

وی به برگزاری اردوهای جهادی با حضور دانشجویان دانشکده اشاره کرد و گفت: دانشجویان این دانشکده در برنامه‌های مختلف از جمله غربالگری دیابت و طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت  حضوری فعال داشتند.
 
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ملایر با اشاره به مهمترین نیازهای این مرکز عنوان کرد: برای تعمیر و تجهیز مکان جدید دانشکده نیازمند حمایت ویژه هستیم.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی ملایر نیاز به یک خوابگاه دارد، عنوان کرد:  مسئولان شهرستان برای تحقق این امر و تبدیل محل سابق دانشکده پرستاری به خوابگاه مساعدت لازم را داشته باشند.
مدی‌نشاط بیان کرد: برای توسعه رشته‌ها با توجه به ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان می‌توان رشته‌های پزشکی به هم به این دانشکده اضافه کرد.

وی با بیان اینکه برنامه اعتباربخشی برای آموزشی شدن بیمارستان‌های مهر و امام حسین(ع) از نیازهای ضروری است، عنوان کرد: دانشکده علوم پزشکی ملایر می‌تواند به جایگاه ویژه‌ای در شهرستان دست یابد. 

گفتنی است؛حضور اساتید و پزشکان متخصص در شهرستان، ردیف بودجه مستقل، جذب دانشجویان در رشته‌های پزشکی و آموزشی شدن بیمارستان‌های شهرستان از مهمترین مزایای دانشکده علوم پزشکی است.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار