پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

17. خرداد 1403 - 20:51   |   کد مطلب: 33568
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برای حل مشکلات مردم به خصوص در بخش تولید میدانی پای کار هستیم و اجازه نمی‌دهیم واحدهای تولیدی به فاز پلمب برسند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛  علی‌ سلاجقه بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای فروسیلیس ملایر در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم توجه به مسائل زیست محیطی تویسط دواحد‌های تولیدی گفت: لزوم رعایت مسایل مربوط به محیط زیست از الزامات  صنایع و معادن است.

وی با بیان اینکه در صورت رعایت مسایل محیط زیست سازمان از صنایع و معادن حمایت می‌کند، عنوان کرد:   پس از شهادت آیت‌الله رییسی رئیس جمهورفقید کشور در امور کشور و ارائه خدمت به مردم خللی ایجاد نشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه خدمت به مردم با تمام توان در کشور ادامه دارد،تصریح کرد: در بازدید انجام شده از مجموعه‌های شرکت‌های فروسیلیس ملایر مسایل مختلف در زمینه‌های محیط زیستی بررسی شد.

وی مجموعه‌های فروسیلیس را از ذخایر استراتژیک کشور دانست و گفت: این مجموعه‌ها زیرمجموعه  بسیاری از صنایع بزرگ کشور هستند که در حال حاضر مشکلات داشته که به صورت میدانی بررسی شدند.

سلاجقه با اشاره به مهمترین مشکلات مجموعه‌های فرو سیلیس عنوان کرد: ضوابط استقرار، محل استقرار، نزدیکی به شهرها و غبارهای تولیدی از مشکلات اصلی این مجموعه‌ها است.
 
وی با بیان اینکه حمایت از تولید از اهداف اصلی سازمان است، بیان کرد: خط قرمز ما سلامت مردم است و موارد مرتبط به سلامت مردم و زیست‌محیطی را به صورت میدانی پیگیری می‌کنیم و از یک سو نیز نمی‌خواهیم خللی در تولید ایجاد کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره به لزوم توجه واحد‌های صنعتی فروسیلیس از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات آلایندگی بیان کرد:  واحد‌هایی که به دنبال حل مشکل بودند  پروانه آنها در بازه زمانی ۶ ماهه تمدید شود تا به طور کامل مشکلات را برطرف کنند.

وی گفت: بر اساس مصوبه جلسه با همکاری محیط زیست و  دانشگاه علوم پزشکی پایش‌های سلامت انجام می‌شود تا آلودگی محیط زیستی مجموعه‌ها بررسی شود و  در بازه زمانی ۶ ماهه پایش اصولی هم اتفاق خواهد افتاد و بر اساس ماده ۱۱ قانون 
هوای پاک، باید سمت و سوی گرد و غبار به سمت صفر برود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر حمایت از صنایع  بیان کرد:  در صورت رعایت الزامات زیست محیطی از سوی این واحدهای تولیدی برای ادامه کار مشکل خاصی ندارند و می‌توانند کارشان را ادامه دهند.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار