نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. خرداد 1403 - 8:57   |   کد مطلب: 33565
مدیر اوقاف و امور خیریه ملایر از تحویل فضای موقوفه دانشگاه علمی کابردی ملایر که وقف مرحوم حاج محمد ملایری بوده است، خبر داد و گفت: سال‌ها این دانشکده به صوت غیرقانونی و خلاف نیت واقف در استفاده دانشکده علمی کابردی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها» به نقل از طلیعه امید پرس؛ حجت الاسلام ابوذر عباسی در این رابطه افزود: این مرکز آموشی حدود ۶۰۰۰ متر عرصه و ۲۵۰۰ متر اعیان دارد و قبلاً در تصرف دانشگاه علمی کابردی بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ سال اداره اوقاف ملایر پیگیر اجرای نیت واقف در مورد این فضا بود، اظهارکرد: در نهایت امسال بعد از أخذ رأی قضایی و خلع ید، موقوفه دانشگاه علمی کابردی ملایر با ارزش ریالی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تخلیه شد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و پرستاری شهرستان قرار گرفت تا گامی موثر در راستای ارتقای سطح علمی- آموزشی و بهداشت و درمان شهرستان باشد.

وی افزود: شادروان حاج محمد ملایری نیز در این راستا، موقوفات و فعالیت های خیرخواهانه بسیاری در شهرستان ملایر و همچنین تهران از خود بر جای گذاشته و از تمامی لحظه های عمر خود به نیکی استفاده کرده است.

گفتنی است؛ شادروان” حاج محمد ملایری” سال ۱۲۹۳ خورشیدی در ملایر متولد شد و با گذشت حدود یک قرن از عمر ارزشمند خود، ۱۶ مردادماه سال جاری همزمان با ۲۹ ماه مبار; رمضان به دیار باقی شتافت .

احداث دبستان ۱۲ کلاسه بلوار ولیعصر(عج)، مدرسه راهنمایی دخترانه ۱۲ کلاسه، دانشکده پرستاری(دانشگاه علمی کاربردی سابق)، دبستان دخترانه اختر مدنی، هنرستان کار و دانش، مدرسه نمونه راهنمایی حاج محمد ملایری، دبستان بی بی سلطان روستای کسب، مرکز فیزیوتراپی- شنوایی سنجی و گفتار درمانی، ساختمان بیماران خاص، کتابخانه عمومی واقع در خیابان خیام، تعمیر و بازساری مسجد امام رضا(عج)، ساخت مسجد، سالن اجتماعات و نمازخانه دبیرستان شهید باهنر روستای آورزمان، مدرسه پرنیاز روستای ازناوله، همچنین ۱۳ واحد مسکونی برای فقرا، مجتمع مسکونی ۲۰ واحدی برای بهزیستی، مرکز توانبخشی و درمانگاه شماره یک خیابان پارک از جمله کارهای نیک و ماندگار این خیر و واقف بزرگ ملایری است.

همچنین تالیف کتاب هایی چون ” ملایر شناسی”، ” چمن گل”،” اسرار شادی” ،” منتخب المراثی و المناقب” و “خاطرات و خطرات”، نمونه هایی از آثار علمی و ادبی این شخصیت بزرگ است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار