نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. ارديبهشت 1403 - 8:22   |   کد مطلب: 33493
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی گسترش برنامه‌های قرآنی در سطح کشور است، گفت: در این راستا اداره تبلیغات اسلامی ملایر طرح «هر روستا یک خانه قرآنی» را در حال اجرا دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی نشر برنامه‌های قرآنی و دینی در سطح جامعه است، اظهار کرد: در این زمینه مؤسسات و خانه‌های قرآنی با مجوز این نهاد در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان ملایر افزود: علاوه بر این مؤسسات و خانه‌های قرآنی  جلسات خانگی قرآن نیز در این شهرستان فعال است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به برگزاری بیش از ۱۳۰ محفل و کرسی تلاوت قرآن طی دو سال اخیر در سطح مساجد شهرستان اشاره کرد و گفت: این برنامه‌های قرآنی همچنین با همکاری آموزش و پرورش به صورت کرسی‌های تلاوت هفتگی در مدارس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با عنوان طرح شهید محمودی نیر توسط آموزش و پرورش و دارالقرآن در مساجد شهری و روستایی در حال برگزاری است و با استقبال خوبی نیز همراه بوده است.

رستمی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی گسترش برنامه‌های قرآنی در سطح کشور است، گفت: در این راستا اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز طرح هر روستا یک خانه قرآنی را در حال اجرا دارد.

وی با بیان اینکه در این زمینه نامه نگاری با فرمانداری و بخشداری صورت گرفته است، تصریح کرد: قرار است که برای روستاهای فاقد خانه قرآن یک رابط آقا و یک رابط خانم برای آموزش‌های تکمیلی معرفی شود که برای برخی روستاها معرفی انجام شده است.
استقبال ملایری‌ها از طرح زندگی با آیه‌ها

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به اجرای طرح زندگی با آیه‌ها اشاره کرد و افزود: این طرح که با هدف با اشاره به اینکه یکی توسعه فرهنگ قرآنی به صورت یک طرح کشوری از ماه رمضان شروع شده و به صورت یک طرح سه ساله است با استقبال خوبی همراه بوده است.

رستمی بیان کرد: این طرح در ملایر با همکاری مساجد، مربیان قرآنی، روحانیون، خانه‌های قرآن و مؤسسات قرآنی و... در حال اجرا است در شهرستان ملایر برای یکصد هزار نفر در این شهرستان ترسیم شده است.

وی اضافه کرد: طرح زندگی با آیه‌ها در چهار سطح معرفی شده که سطح ۴ آن پرورش کنشگر و مربی قرآن است و پیگیری هستیم که تربیت مربیان قرآن محقق شود، در این زمینه حوزه‌های علمیه به جد پای کار هستند تا مربیان جدیدی پرورش پیدا کنند و بتوانیم خانه‌های قرآن و کلاس‌های جدید و مؤسسات جدید راه اندازی کنیم.

رستمی با بیان اینکه این طرح با اجرایی شدنش یک فضای فرهنگی و قرآنی در جامعه ایجاد کرده است، تصریح کرد: این طرح به خوبی پیش می‌رود، با کمک فعالان فرهنگی و مذهبی و دستگاها در حال استمرار و پیشرفت طرح هستیم، از مشارکتی که در اجرای طرح در استان شده بخش قابل توجهی مربوط به شهرستان ملایر است.

وی اضافه کرد: مسابقات کشوری طرح زندگی به آیه‌ها نیز که به صورت کشوری است تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شده و علاقمندان می‌توانند با شرکت در این طرح و پاسخ به سؤالات علاوه بر دریافت گواهینامه حفظ از جوایز طرح زندگی با آیه‌ها بهره‌مند شوند.
انتهای پیام

دیدگاه شما