نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. فروردين 1403 - 9:25   |   کد مطلب: 33390
خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شماره افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی در روزهای اخیر که استعفای «بنیامین نتانیاهو» از نخست وزیری اسرائیل را مطالبه کردند و خشم فزاینده معترضان نسبت به عملکرد او در قبال جنگ در غزه نوشته که بسیاری اکنون از خود سوال می‌‍‌پرسند: «این استاد فرار کهنه‌کار سیاسی چقدر دیگر می‌تواند دوام بیاورد؟»

خبرگزاری فرانسه در ادامه این مطلب می‌نویسد: «نتانیاهوی ۷۴ ساله که معمولا کله‌شق است به نظر می‌رسد که هم از جنبه سیاسی و هم جسمی شکننده شده است. او شدیدا نامحبوب است و طبق نتایج یک نظرسنجی مربوط به اواخر سال گذشته میلادی تنها نزدیک به چهار درصد اسرائیلی‌ها به او اعتماد دارند. مردی که اسرائیلی‌ها "بی‌بی" می‌خوانند دارد تبعات جنگ در غزه را می‌چشد.

نتانیاهو در سخنرانی تلویزیونی روز شنبه خود به طرزی کاملا مشهود بی‌رمق و رنگ پریده، زودرنج و حواس پرت بود به نحوی که لیمور لیونات، وزیر سابق دولتش و هم‌حزبی او در حزب لیکود این سخنرانی را فاجعه‌بار خواند. روزنامه چپگرای هاآرتص نوشت که او مثل یک مستبد وحشت‌زده به نظر می‌رسید.»

دیدگاه شما

آخرین اخبار