نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. فروردين 1403 - 11:53   |   کد مطلب: 33219
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکیب شعار سال درباره جهش تولید و مشارکت مردمی نشان از نقش اساسی مردم در راستای تولید دارد و در حوزه اقتصاد و اشتغال، باید به سمت مردم‌محوری حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ توسط رهبری با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: مقام معظم رهبری در شعار سال امسال به نکته مهمی اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه ترکیب رهبری درباره جهش تولید و مشارکت مردمی نشان از نقش اساسی مردم در راستای تولید دارد؛ عنوان کرد: در حوزه اقتصاد و اشتغال، باید به سمت مردم‌محوری حرکت کرد و در ابن صورت اقتصاد به سمت سلامت حرکت می‌کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  به لزوم توجه به امر خصوصی‌سازی اشاره کرد و گفت: شعار سال امسال بار دیگر توجه به امر خصوصی‌سازی تأکید دارد.

وی بیان کرد: یکی از انتقادات جدی به دولت‌ها این است که در بحث خصوصی‌سازی ضعیف عمل کردند، بخصوص  بانک‌های عامل که باید تسهیل گر باشند خودشان بنگاه‌داری می‌کنند.

 

* اشتغال و معیشت اولویت اصلی کشور است

 

آزادی‌خواه با بیان اینکه اشتغال و معیشت مردم مهم‌ترین دغدغه در سطح ملی است، تأکید کرد: اساسی‌ترین مطالبه مردم امروز معیشت و اشتغال و ازدواج جوانان است که در دوره جدید مجلس شورای اسلامی باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی گفت: وضعیت معیشت و اشتغال در سطح ملی تابعی از متغیرهای مختلف است که  سیاست خارجی، صادرات، مراکز رشد، تولید داخل  و موارد بسیار دیگر متغیرهای مختلفی برای رونق اشتغال در کشور است.

نماینده منتخب مردم ملایر در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم عنوان کرد: حضور جوانان مستعد و چهره‌های باانگیزه بالای خدمت  از نقاط قوت این دوره از مجلس شورای اسلامی بود.

* تضارب آرا نقطه‌ضعف یازدهمین دوره مجلس

وی با  اشاره به برخی قانون‌گذاری‌ها در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حوزه مسکن، شرکت‌های دانش‌بنیان، مالیات، نظم‌دهی در اشتغال و  صدور مجوزهای کسب‌وکار قانون‌های خوبی در مجلس به تصویب رسید.

آزادی‌خواه تضارب آرا را مهم‌ترین نقطه‌ضعف یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داند و گفت: حرکت فراکسیون‌ها به سمت نقد و رقابت سالم در این دوره از مجلس شورای اسلامی کمتر دیده می‌شد.

وی گفت: در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برخی از نگاه‌ها در مجلس نظریات مردم را به سمت تحریف می‌بردند و اقلیتی که موضوعاتی که در اولویت مردم نبود مطالبه و جریان‌سازی می‌کردند که این نیز از نقاط ضعف بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عملکرد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در مجموع مثبت دانست و افزود:  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مجموع مجلس پر کاری بود و انقلابی بود.

* برخی حواشی انتخابات ملایر کام مردم را تلخ کرد

 وی با اشاره به برخی از حواشی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ملایر عنوان کرد: برخی اقدامات در انتخابات سبب شد دور اول کام مردم تلخ شود.

آزادی‌خواه تأکید کرد: باید تلاش کرد که تخلفات صورت‌گرفته کم‌کم به فرهنگ و بدعت تبدیل نشورد و ساختار جدید در شهرستان  ایجاد کند.

وی گفت:  مردم حرف آخر را در انتخابات با انتخاب خود بیان کردند  و امید است دو کاندیدای راه‌یافته به‌دور دوم در یک فضای سالم رقابت کنند.

* از کسی در دور دوم حمایت نمیکنم

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند درباره دور دوم انتخابات فکر من به سمت خاصی است؛ اما اعلام نمی‌‎کنم  و حمایتی از کسی ندارم و خود مردم با رأی‌شان اعلام کنند و هر کسی با  رأی مردم انتخاب شود رویه من به سمت تعامل است.

* پدرخوانده‌های سیاسی ملایر به من ظلم کردند

وی با بیان اینکه تعامل نماینده‌های مردم خواست همه است، تصریح کرد: برخی در دور اول انتخابات اخلاق حرفه‌ای را زیر سؤال بردند و پدرخوانده‌های سیاسی ملایر به من ظلم کردند.

آزادی‌خواه عنوان کرد: مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  حرف آخر را زند با استقلال رأی دست رد به پدرخوانده‌های سیاسی ملایر زدند.

وی گفت: برگ برنده من مردم هستند  و  با افتخار دست مردم ملایر را می‌بوسم و ظلمی که در انتخابات به من شد به حرمت مردم ملایر می‌گذرم.

نماینده منتخب مردم ملایر در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: امید است در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی تضارب آرا را بیشتر  شاهد باشیم.

* نگرانی‌های از افراط و تندروی در مجلس دوازدهم وجود دارد

وی افزود: نگرانی‌هایی در مورد تندروی‌ها و افراط بر امور دوازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی سایه انداخته و باید مطالبه مردم را در مجلس فریاد بزنیم.

آزادی‌خواه گفت: عفاف، فضای مجازی و حجاب مسائل مهمی در کشور هستند؛ اما اولویت‌های مهم امروز کشور بی شک معیشت و اشتغال است.

* وضعیت اجرای کالابرگ اصلاً شایسته مردم نیست

وی با انتقاد از اجرای طرح کالابرگ در کشور بیان کرد: وضعیت اجرای کالابرگ اصلاً شایسته مردم نیست که شرط‌بندی خرید کجای قانون آمده است.

نماینده منتخب مردم ملایر در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آنچه که در مجلس شورای اسلامی برای طرح کالابرگ تصویب شده است اصلاً با وضعیت اجرای آن منافات ندارد.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار