نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. اسفند 1402 - 8:29   |   کد مطلب: 33192
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی این اداره کل با فعالیت ۲۷ گروه دامپزشکی در قالب ۱۱ گروه ثابت و ۱۶ سیار از امروز شنبه ۱۹ اسفندماه در استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛امیرحسین نقی پور روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح تا ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ و عید فطر ادامه دارد افزود: در این طرح ۳۷ نفر بازرس نظارتی از دامپزشکان و کارشناسان استان همدان در دوشیفت کاری به مدت ۳۲ روز فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: با استفاده از سامانه آنلاین بازرسی موادخام دامی طراحی شده، در بازرسی های طرح تشدید نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان همدان، زمان و مکان بازرسی به صورت لحظه ای قابل رصد و حتی امکان تصویر برداری و ارسال به صورت آنلاین وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان تاکید کرد: تمامی مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی در سطح استان، شامل کشتارگاه های دام و طیور، مراکز بسته بندی، سردخانه های نگهداری، مراکز عرضه (قصابی، مرغ فروشی، لبنیات، سوپر پروتئین)، رستوران های بین راهی و درون شهری، هتل ها و آشپزخانه ها مشمول این طرح بوده و به صورت مستمر توسط بازرسان دامپزشکی مورد بازدید و کنترل قرار خواهند گرفت.

وی برگزاری گشت های مشترک با سایر دستگاههای مرتبط به منظور تشدید نظارت و افزایش بازدارندگی تخلفات بهداشتی را از دیگر برنامه های اداره کل دامپزشکی و شهرستانهای تابعه در سطح استان عنوان کرد.

نقی پور تصریح کرد: دامپزشکی همدان ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مراتب را جهت سیر مراحل قانونی مراجع قضایی ارجاع می‌دهد تا در این مراجع تصمیم‌گیری لازم برای برخورد قانونی با آن‌ها از جمله جریمه، پلمب و یا هر گونه برخورد دیگر اعمال شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: محصولات و فرآورده های خام دامی مورد مصرف خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی در سطح استان تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه لاشه و عرضه مرغ قطعه‌بندی شده بدون هویت، موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ به بازرسان دامپزشکی اطلاع دهند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار