نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. دى 1402 - 8:45   |   کد مطلب: 33097
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه ملایر:
جبهه مقاومت فتح‌الفتوح حاج‌ قاسم است
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه ملایر گفت: جبهه مقاومت که توسط حاج‌قاسم در برابر استکبار جهانی ایجاد شد در واقع فتح‌الفتوح سردار سلیمانی بود.

علی‌اصغر فارسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها» با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های سردار دل‌ها اظهار کرد: حاج‌قاسم سلیمانی فردی ولایت‌مدار و متشرع بودند که این دو را می‌توان از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهید بزرگ دانست.

وی با بیان اینکه حاج‌قاسم سال‌ها عرصه‌های جهاد علیه استکبار جهانی و دست‌نشانده‌های آن در کشور حضوری فعال داست، بیان کرد: عملکرد و رفتارهای سردار سلیمانی آن‌چنان منطبق بر مکتب اسلام بود که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان مکتب حاج‌قاسم معرفی کرد.

* مکتب حاج‌قاسم یک نمونه‌ عملی برای ما در خصوص اسلام است

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه ملایر بیان کرد: مکتب حاج‌قاسم یک نمونه عملی برای ما در خصوص اسلام است و هرکس مثل حاج‌قاسم و بر اساس مکتب حاج‌قاسم عمل کند قطعاً رستگار می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی ای شخصیتی سردار سلیمانی بیان کرد: حاج‌قاسم فردی بود که تمام‌قد به‌عنوان یک سرباز و جانباز خودش را برای ولایت می‌دانست و از هیچ‌گونه ترفند و فعالیتی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فروگذار نمی‌کرد.

* توجه به ظرفیت‌های داخلی ویژگی برجسته حاج‌قاسم

فارسی با بیان اینکه حاج‌قاسم توجه ویژه به ظرفیت‌های داخل کشور داشت، عنوان کرد: دغدغه داشتن به‌تمامی مسائل کشور حتی کسانی که با نظام زاویه پیدا کرده بودند همچنان از این‌ها ناامید نشده بودند و سعی می‌کردند آنها را به‌عنوان ظرفیت‌های نظام پای‌کار بیاورد.

وی گفت: روحیه‌ مردمی حاج‌قاسم باعث شده بود که به‌هیچ‌وجه به انسان‌ها به دید سیاسی نگاه نکند به هر کس به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کرد و بااخلاق خوش و روحیه بالا سعی می‌کردند با کسانی که از نظر سیاسی با ما همراه نبودند با اسلام همراه نکنند.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه ملایر بیان کرد: این روحیه‌ بالای حاج‌قاسم در خصوص استفاده از ظرفیت‌ها باعث شده بود که نگاهی فراملی داشته باشد و نه‌تنها به ظرفیت‌های داخل کشور توجه ویژه داشتند حتی به ظرفیت‌های فراملی هم توجه داشت.

* جبهه مقاومت فتح‌الفتوح حاج‌قاسم است

وی از جبهه مقاومت به‌عنوان فتح‌الفتوح حاج‌قاسم نام برد و گفت: جبهه مقاومت که توسط حاج‌قاسم در برابر استکبار جهانی ایجاد شد در واقع فتح‌الفتوح حاج‌قاسم بود.

فارسی با بیان اینکه جبهه مقاومت به معنی مقاوم‌سازی ملت‌ها در برابر نقشه‌های استکبار جهانی است، تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال تسلط ملت‌ها و تحمیل سیاست‌های استعماری بر ملت‌ها است.

وی افزود: هر کشوری که با استکبار جهانی همراه نباشد یا به زود آن را مجبور به همراهی کرده و یا بر علیه آن حمله نظامی می‌کند؛ اما حاج‌قاسم کاری کردند که این سیاست استکبار جهانی ناکام ماند.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه ملایر با اشاره به مهم‌ترین اهداف جبهه مقاومت عنوان کرد: جبهه‌ مقاومت توسط کسانی که به دنبال استقلال و آزادی‌خواهی بودند در نقاط مختلف جهان ایجاد شده است.

وی افزود: امروز ما شاهد یک جبهه متشکل و مقاوم در برابر استکبار جهانی هستیم که منجر به این شده که استکبار جهانی خواسته‌ها و نقشه‌هایی که در منطقه دارد، تحقق پیدا نکند.

* جبهه مقاومت سبب شده استکبار جهانی کلکسیونی از شکست‌های مختلف را در برابر خود ببیند

فارسی با بیان اینکه اقدامات جبهه مقاومت سبب شده استکبار جهانی کلکسیونی از شکست‌های مختلف را در برابر خود ببیند، عنوان کرد: حاج‌قاسم در خصوص امنیت کشور اقدامات بسیار اساسی و اصولی انجام دادند.

وی افزود: اقدامات حاج‌قاسم در شرق و جنوب شرق کشور و در مقابله با ناامنی‌ها و گروهک مختلف امروز زبانزد است و باتوجه‌به اقدامات این سردار محبوب در داخل و خارج از کشور ضریب امنیت کشوری بسیار بالا رفته است.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه ملایر با بیان اینکه امروز ما دیگر برای امنیت کشور در مرزهای خودمان نمی‌جنگیم؛ بلکه ما برای امنیت آن فراتر از مرزها در اقصی‌نقاط دنیا با دشمنان خود مقابله می‌کنیم.

وی با اشاره به سخن سردار سلیمانی درباره اینکه ایران حرم است، عنوان کرد حاج‌قاسم با راه‌اندازی جبهه‌ مقاومت باعث شدند که نقشه‌های دشمن در منطقه عملیاتی نشود و در عرصه‌های مختلف به شکست بخورد.

فارسی تقویت فرهنگ عاشورایی در سطح جامعه از ویژگی‌های برجسته سردار سلیمانی دانست و گفت: سردار دل‌ها توجه به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها داشتند و ولایت‌مداری خود را که ویژگی خاص حضرت زهرا سلام بود را از این بانوی بزرگ اسلام برگرفته بود.

وی افزود: حاج‌قاسم باروحیه ولایت‌مداری توانست دستاوردهای بزرگی را برای ایران در عرصه‌های جهانی ایجاد کنند.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار