نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آذر 1402 - 9:31   |   کد مطلب: 33062
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر خبر داد:
ممنوعیت به‌کارگیری اتباع بیگانه در ملایر/پلمب در انتظار واحدهای متخلف
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر گفت: به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای صنفی، تهیه و توزیع مواد غذایی، میادین میوه و تره‌بار، مزارع کشاورزی، باغات، واحدهای تولیدی، ساختمان‌سازی و... جرم محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ جلال غیاثوند در جمع خبرنگاران با اشاره به ممنوعیت به‌کارگیری اتباع بیگانه در ملایر اظهار کرد: باتوجه‌به دستورالعمل ابلاغی از سوی شورای‌عالی امنیت ملی حضور، اسکان و اشتغال اتباع افغانستان در ۱۶ استان کشور و از جمله  استان همدان ممنوع است.

وی با تأکید بر اینکه تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر با استفاده از ابزارهای قانونی پیش‌بینی شده در قانون کار با مشاهده هر گونه اشتغال این افراد در واحدها را دارد، عنوان کرد:  در مرحله اول با صدور برگه جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد، نسبت به برخورد با واحدهای متخلف اقدام می‌کند و در صورت تکرار تخلف این جریمه دوبرابر می‌شود.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر گفت: به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای صنفی، تهیه و توزیع مواد غذایی، میادین میوه و تره‌بار، مزارع کشاورزی، باغات، واحدهای تولیدی، ساختمان‌سازی و... جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه  در صورت تخلف برابر قوانین و مقررات بخصوص ماده ۱۸۱ قانون کار با کارفرما توسط مراجع ذی‌صلاح برخورد می‌شود، تصریح کرد: همچنین بر اساس دستور دادستانی واحدهایی که از اتباع بیگانه استفاده کنند پلمب می‌شوند.

غیاثوند گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی استان‌هایی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌ و بلوچستان، هرمزگان و همدان به طور کامل برای اقامت شهروندان افغانستان ممنوع هستند.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما