نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. آذر 1402 - 10:02   |   کد مطلب: 33013
رئیس فضای سبز شهری شهرداری ملایر خبر داد:
جمع‌آوری ارمغان طلایی فصل خزان با ۱۰۰ کارگر
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از سبزبانان خدوم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر قرار گرفته است و این سازمان با حداکثر توان عملیاتی خود مشغول جمع‌آوری و حمل برگ‌ها و پاک‌سازی بوستان‌ها و بلوارهای سطح شهر است.

مهدی بهرامی در گفتگو با خبرنگار  فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ گفت:  با آغاز فصل پاییز و ریزش برگ درختان در سطح شهر، جمع‌آوری برگ‌های پاییزی و پاک‌سازی ویژه و مستمر معابر و محوطه بوستان‌ها و بلوارها در دستور کار قرار گرفت.

 

وی افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از سبزبانان خدوم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر قرار گرفته است  و این سازمان با حداکثر توان عملیاتی خود مشغول جمع‌آوری و حمل برگ‌ها و پاک‌سازی بوستان‌ها و بلوارهای سطح شهر است.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر گفت:  بخش عمده‌ای از برگ‌های جمع‌آوری شده درختان  پس از جداسازی از زباله‌ها به نهالستان سازمان انتقال داده و پس از انجام فرایند‌های تخصصی، کود آلی مناسبی برای تغذیه پوشش گیاهی، تولید می‌شود.

 

وی افزود: از این کود تولید شده  در سال‌های آینده برای پرورش گل‌وگیاه و درختچه در فضای سبز شهری و گلخانه شهرداری استفاده می‌شود.

 

بهرامی گفت:  عملیات جمع‌آوری برگ درختان، چندین دستگاه خاور و تراکتور بیل‌دار و فعالیت کرده و  تاکنون حدود ۲۸ سرویس برگ از بلوارهای سیف‌الدوله، شهید بهشتی، آیت‌الله گنبدی، آیت‌الله میرشاهولد، ۱۵ خرداد، بوستان تاریخی سیفیه، بوستان‌های معلم، کوثر، کوهسار، باغ گل و... جمع‌آوری شده است.

 

وی با بیان اینکه  این عملیات تا جمع‌آوری کلیه برگ‌ها ادامه دارد، بیان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، معابر پاییزی در دو بوستان تاریخی سیفیه و بوستان صلح ملل در نظر گرفته شده است تا امکان استفاده شهروندان از مناظر زیبای فصل خزان مهیا شود.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر تصریح کرد: برای نخستین‌بار مسابقه عکاسی شهروندی با موضوع (پاییز هزار رنگ) باهدف به‌تصویرکشیدن زیبایی‌های فصل پاییز در بوستان‌های جهان شهر ملایر توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار