نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آبان 1402 - 18:53   |   کد مطلب: 32980
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه ملایر:
بسیج پای‌کار خدمات‌رسانی به مردم است
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه ملایر گفت: هر کجا نیازی به حضور بسیج باشد بسیجیان پای‌کار هستند و اقدامات مؤثری توسط بسیجیان در مسائل عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در ملایر انجام شده است

علی‌اصغر فارسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛  با اشاره به اقدامات بسیج شهرستان ملایر اظهار کرد: بسیج همواره پای‌کار خدمات‌رسانی است.

وی به اقدامات بسیج در دوران کرونا اشاره کرده گفت: یکی از اقدامات مهم بسیج در سال‌های اخیر در دوران بیماری منحوس کرونا است.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: گندزدایی اماکن، کنترل عبور و مرور، کمک به بیماران کرونایی، توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مؤمنانه تنها گوشه‌ای از خدمات بسیج در این دوران است.
وی گفت: با همکاری بسیجیان و خیرین تعداد بالایی تبلت و تلفن همراه برای دانش‌آموزان فراهم شد تا بتوانند از شبکه شاد استفاده کنند.
فارسی به برگزاری چندین دوره رزمایش کمک‌های مؤمنانه در ملایر اشاره کرد و گفت: شناسایی نیازمندان در ملایر به‌خوبی در بسیج انجام شد.
وی افزود: هر ارگانی که اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی داشت باتوجه‌به شناسایی خوب از ظرفیت بسیجیان برای توزیع این بسته‌ها استفاده می‌کرد.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر به اجرای نهضت آموزشی در ملایر اشاره کرد و گفت: با همکاری بسیج فرهنگیان بعد از دوران کرونا و باتوجه‌به مشکلات دانش‌آموزان در فراگیری دروس این نهضت به راه افتاد.
وی گفت: بسیجیان در این نهضت با حضور در روستاها و محله‌های حاشیه شهر اقدام به آموزش دروس به دانش‌آموزان در مساجد و پایگاه‌های محلات می‌کردند و این طرح همچنان در حل اجرا است.
فارسی برگزاری میزهای خدمت را از اقدامات بارز دیگر در سطح شهرستان دانست و گفت: با حضور فرماندار انقلابی و جهادی ملایر بیش از 150 میز خدمت تا کنون در ملایر برگزار شده است.
وی گفت: در میزهای خدمت مسئولین با حضور در بین مردم علاوه بر بررسی مشکلات هر منطقه پای صحبت‌ها و درد و دل‌های مردم می‌نشستند.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه ملایر با بیان اینکه این میزهای خدمت سبب محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان می‌شود، تصریح کرد: برگزاری میزهای خدمت بسیار مؤثر بود.
وی به ساخت مسکن توسط جهادگران بسیجی ملایر اشاره کرد و گفت: با حضور گروه‌های جهادی در نقاط مختلف شهرستان اقدامات مؤثری در راستای محرومیت‌زدایی و ساخت منازل مسکونی محرومین انجام شده است.
فارسی افزود: انعقاد قرارداد با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و ساخت منازل تخت پوشش این سازمان‌های حمایت رسان از دیگر اقدامات جهادگران بسیجی ملایر با همکاری خیرین است.
وی گفت: در کنار ساخت مسکن جهادگران اقدام به تعمیر و بازسازی حمام، سرویس‌های بهداشتی، دیوارکشی منازل و تعمیر مساجد توسط بسیج می‌کنند.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه ملایر به اقدامات فرهنگی بسیجیان اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی در زمینه‌های فرهنگی نیز اقدامات مختلفی از جمله برگزاری یادواره‌های شهدا حتی در زمان کرونا داشتند.
وی گفت: امروز یادواره‌های شهدا در شهرستان ملایر فقط محدود به برگزاری یادواره نشده و اقدامات فرهنگی و عمرانی مکملی به همراه دارند.
فارسی افزود: برپایی میز خدمت، حضور گروه‌های جهادی در روستا و محرومیت‌زدایی در کنار یادواره‌های شهدا برگزار می‌شود.
وی نهضت آبرسانی و حضور بسیج مهندسین در کنار کشاورزان را از دیگر اقدامات مؤثر شهرستان عنوان کرد و گفت: باتوجه‌به مشکلات آب آشامیدنی در برخی از روستاهای ملایر اقدامات مؤثری توسط گروه‌های بسیجی در نهضت آبرسانی انجام شده است.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار