نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. خرداد 1402 - 8:19   |   کد مطلب: 32463
امام جمعه ملایر به فرمایشات و تاکیدات رهبری در سخنرانیهای خود مبنی بر ایجاد امید و ایمان در جامعه اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند حرف من با نخبگان انقلابی و شما این است همه تلاش کنیم در این کشور ایمان و امید زنده بماند چرا اگر امید و ایمان زنده نماند با مشکلات مواجه می‌شویم.

به گزارش ملایری‌ها؛  محمدعلی ارزنده امام جمعه ملایر در خطبه‌های نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی به 25 ذی القعده روز دحوالارض اشاره کرد و گفت : دحواالارض روزی است که خداوند از جایی که کعبه قرار گرفته زمین و خشکی را گسترانید و  روزه گرفتن در این روز بسیار سفارش شده و روزه گرفتن در این روز برابر با روزه 70 سال و کفاره گناهان 70 سال است.
وی با اشاره به اینکه مسلمانان بر همه امت‌ها فضیلت دارند گفت: مسلمانان باید زمینه ظهور و تمدن اسلامی را فراهم کنند، انتظار فرج افضل اعمال است و انتظار فرج تنها خواندن دعای فرج نیست بلکه باید از نظر معرفتی ، اخلاقی و حرکت در مسیر امام عصر منتظر  واقعی بود.
 وی با بیان اینکه فلسفه انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم و محرومان است گفت :هدف این انقلاب مقدمه سازی ظهور است وباید همه مردم دنبا را برای انقلاب امام عصر اماده کند و همه  باید تلاش کنیم که مقدمه ساز ظهور باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش  به فرمایشات و تاکیدات رهبری در سخنرانیهای خود مبنی بر ایجاد امید و ایمان در جامعه اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند حرف من با نخبگان انقلابی و شما این است همه تلاش کنیم در این کشور ایمان و امید زنده بماند چرا اگر امید و ایمان زنده نماند با مشکلات مواجه می‌شویم
خطیب جمعه ملایر داشتن ایمان را باعث ایجاد امید در بین مردم دانست و افزود: کسی که ایمان دارد امید نیز دارد و امید با حرف زدن ایجاد نمی‌شود بلکه باید در عمل امید را در بین مردم ایجاد کنیم.
  وی تاکید کرد: هر کس که ایران منافع کشور و بهبود اوضاع اقتصادی را دوست دارد و هر که به دنبال جایگاه با عزت ایران در  جهان است باید برای  برای ایمان و ماید و نشاط واقعی در جامعه تلاش کند.
 ارزنده با گریزی به دولت گذشته و هدر دادن میلیاردها ریال بودجه کشور کشور گفت: دولت قبل همه چیز زا به برجام گره زده بود و امروز می‌بینیم که دولت مردمیبا تلاش گسترده  در حوزه های مختلف به معنای واقعی دنبال ایجاد امید و رفع مشکلات کشور است.
 وی به موفقیت های دولت در عرصه های بین المللی و ارتباط با کشورهای مختلف، حوزه های اقتصادِ راه اندازی واحدهای راکد و تعطیل، موفقیت در حوزه نظامی و ساخت موشک ها و.. اشاره کرد و گفت: همه این موفقیتها با اتکا به ایمان  به دست می آید.
امام جمعه ملایر افزود: حرکت ناوگروه 86 در دور دنیا را یک حرکت ارزشمند و بزرگ دانست و گفت: قدرتمندان دنیا ار این حرکت تعجب کردند و این مگر کار کمی بود.
 وی با تاکید بر اینکه امروز باید این موضوعات برای  نسل جوان،  دانشجویان و دانش آموزان ما  تببین شود گفت:  امروز بسیاری از کشورهایی که خود ادعای بالاترین علم و صنعت را دارند هنوز به علم ساخت موشک های ایرانی  از جمله هایپر سونیک دسترسی پیدا نکرده اند.
 ارزنده  در ادامه به زبونی دشمن در مقابل  ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:  طبق اخبار قرار است که هفته های آینده مبلغ 24 میلیاد دلار از پولهای بلوکه شده ایران آزاد شود  که در بحث اقتصاد و موفقیت رو به جلو  مملکت تاثیر گذار است .
 وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی را در کشور داریم و رهبری نیز در سخنرانی 14 خرداد به آن اشاره کردند اما نباید  این باعث شود که دستاوردها را نبینیم افزود: دشمنان با تبلیغات سوء به دنبال نا امیدی و بزرگنمایی مشکلات هستند اما نباید تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار بگیریم
 خطیب جمعه ملایر خاطرنشان کرد: امسال نیز مردم سراسر کشور در مراسم های  رحلت امام راحل بعد از سه دهه  سنگ  تمام گذاشتند و این نشان می‌دهد که مردم خوب کشورمان همچنان پای آرمانهای امام و رهبری هستند.
انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار