نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. خرداد 1402 - 8:08   |   کد مطلب: 32460
همزمان با آغاز هفته صنایع دستی، نمایشگاه تولیدات صنایع دستی هنرمندان شهرستان ملایر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سرای فرهنگ و هنر گشایش یافت.

به گزارش ملایری‌ها؛ رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر اظهار داشت: این نمایشگاه با ۴۰ غرفه و ۲۰ رشته صنایع دستی با حضور هنرمندان افتتاح شد.

"ابراهیم جلیلی" افزود: هنرمندان این شهرستان تولیدات خود را در رشته‌هایی همچون چرم، سفال، پیکرتراشی، منبت ریز، گلیم و قلم‌زنی عرضه کرده‌اند و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۶ خرداد از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد هنرمندان صنایع دستی استان همدان در ۲۰ رشته صنایع دستی ملایر مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: صنایع دستی ۱۵.۵ درصد از اشتغال شهرستان ملایر را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد: هم اینک از ۴۵ هزار شاغل در بخش صنایع دستی استان، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به طور مستقیم در این شهرستان در بخش صنایع دستی فعال هستند.

جلیلی یادآور شد: در حال حاضر حدود پنج هزار و ۳۰۰ کارگاه کوچک و متوسط صنایع دستی در این شهرستان فعال است و مبل و منبت با بیشترین هنرمندان شاغل، حدود ۱۳ درصد از اشتغال شهرستان ملایر را به خود اختصاص داده است.

 

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز ضمن تبریک روز جهانی و هفته صنایع دستی، گفت: ملایر در حوزه صنایع دستی تنها شهرستانی است که دارای ۲ برند جهانی و ملی است.

"محمدرضا خلجی" با اشاره به فعالیت حدود ۴۵ هزار هنرمند در استان همدان، بیان کرد: حدود ۲۵ درصد معادل یک چهارم این هنرمندان صنایع دستی در ۲۰ رشته در شهرستان ملایر فعالیت می‌کنند که عمده آنها در حوزه مبل و منبت، مرواربافی و قلم‌زنی فعال هستند.

وی هدف از برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها را ترویج و رونق صنایع دستی، بازاریابی، حفظ و احیاء رشته‌های در حال منسوخ، معرفی محصولات به مخاطبان و شناخت هنرمندان عنوان کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار