نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. خرداد 1402 - 21:43   |   کد مطلب: 32458
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور گفت: باید از دیپلماسی و مکتب شهدا درس گرفت چرا که شهدا شمع محفل بشریت و آموزگاران راه بشریت هستند و باید در همه امور از آنان الگو گرفت.

به گزارش ملایری‌ها؛

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور در یادواره شهید رسول حیدری با اشاره به دیپلماسی شهید حیدری و تاریخچه مبارزات این شهید والا مقام اظهار کرد: زندگی و عملکرد شهدا درسی بزرگ برای همه ما است. 

وی با اشاره تاریخچه فروپاشی یوگوسلاوی اظهار کرد: پس فروپاشی چندین کشور از یوگوسلاوی اعلام استقلال کردند که یکی از آنها بوسنی بود اما دنیای استکبار و شرق و غرب همانگونه که در جنگ تحمیلی علیه اسلام با هم توان ایستادند برای جلوگیری از شکل‌گیری یک کشور مسلمان در قلب اروپا جنگی علیه آنان به راه انداختند.

سردار نقدی افزود: استکبار جهانی می‌داند که ثمره اسلام چیست، چرا که آنان طول تاریخ درگیری‌ها با مسلمانان سیلی‌های سختی خوردند و از عظمت اسلام می‌ترسیدند برای بزاندازی به دنبال بیرون کردن مسلمانان از بوسنی بودند. 

وی تاکید کرد: اگر امروز آمریکا و غرب غیرتشان برای حمله روسیه به اوکراین به جوش آمده است و همه کار می کنند در روزگار جنگ بوسنی سکوت کردند و از متجاوز حمایت کردند. 

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه مستکبرین هر حمایتی را از بوسنی ممنوع کردند، تصریح کرد: ارتش تا دندان مسلح یوگوسلاوی که ارتش ششم دنیا محسوب می‌شد علیه ملتی با دستان خالی، که و فقط اعلام استقلال کردند انواع جنایات را انجام داد. 

وی افزود: با مسلمانان غیرنظامی رفتاری داعش گونه داشتند و آنان را در مناطق مختلف بوسنی محاصره کرده و راه امکانات و غذا را بر روی آنان بستند و مسلمانان بوسنی، بدون سلاح نیاز به حمایت داشتند.

 سردار نقدی گفت: بسیاری از مسلمانان را کشتند و به دنبال این بوده که ما بقی را هم به سایر کشورها بفرستند تا قومیت مسلمانی در آنجا وجود نداشته باشد اما یک دیپلماسی فعال اقتضا می کرد که به این مردم کمک کرد. 

وی با بیان اینکه اگر مسلمان بوسنیایی رها می شدند امروز مسلمانی در بوسنی را نداشتیم، تصریح کرد: دیپلماسی شجاعانه و  فعال با مبانی قرآن به میدان آمد و شهید حیدری و یاران استغاثه مردم بوسنی را اجابت کردند.

 معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور با اشاره به خاطراتی از شهید حیدری گفت: شهید حیدری برای حضور در بوسنی التماس می کرد و اشک می ریخت و میگفت نمیتوانم وضعیت مردم آنجا را تحمل کنم و با هدف دفاع از مردم مظلوم وارد بوسنی شد و افتخار آفرینی کرد و جبهه آن کشور را هدایت کرد. 

وی به سابقه مبارزاتی شهید حیدری از ملایر تا دل عراق اشاره کرد و گفت: شهید حیدری سالهای سال شهادتطلبانه با منافقین مبارزه کرد و در ملایر تروریستها را از بین برد و چه روزهایی که در جبهه بود و چه در روزهای عملیات و جنگ های نامنظم در عراق، فداکارانه  عمل می‌کرد.

 سردار نقدی گفت: شهید حیدری افتخارات بزرگی را خلق کرده است که باید از آن کتاب‌ها نوشت تا الگوی برای نسل های آینده باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات حاج رسول و یارانش در بوسنی باعث شد همینه شرق و غرب شکسته شود و آنان مجبور شدند به کشور بوسنی را رسمیت بشناسند. 

وی افزود: غربی‌ها از وحشت حضور نیروهای ایرانی شکست را پذیرفتند و شکست راهبردی توطئه مشترک شرق و غرب ثمره فداکاری شهید حیدری و یارانش بود. 

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: امروز ثمرات مبارزات شهید حیدری در قلب اروپا دیده می‌شود و روز به روز عمق مکتب اسلام در اروپا قوی تر می‌شود.

 وی تاکید کرد: باید از دیپلماسی و مکتب شهدا درس گرفت چرا که شهدا شمع محفل بشریت، آموزگاران راه بشریت، هستند و باید در همه امور از آنان الگو گرفت.

 وی افزود: از سبک زندگی گرفته تا مسائل اقتصادی و قناعت، پشتکار و موضع گیری سیاسی شهدا همه برای ما درسی بزرگ است.

سردار نقدی با بیان اینکه ولایت پذیری نکته بارز شهدا است، تصریح کرد: اگر به وصیتنامه شهدا و بخصوص شهید سلیمانی توجه کنیم ولایت فقیه در راس امور آنان قرار دارد. 

وی با بیان اینکه شهید رسول حیدری به ما درس سیاست بین المللی می‌دهد، تصریح کرد: شهید حیدری ثابت کرد که با دیپلماسی قوی می‌توان با امکانات اندک استراتژی شرق و غرب زا شکست داد. 

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور خطاب به کسانی که در دستگاه دیپلماسی هستند،تصریح کرد: در دهه گذشته درس های شهدا فراموش شد و درس های آکادمی غربی روی کار امد که سبب ایجاد وضع آن روزها شد.

وی افزود: برخی سکانداران دیپلماسی ظرفیت‌های ملت را ضایع می‌کنند و باید گفت وقتی رزمنده فداکاری می‌کند که داشته‌های کشور خود را به رخ دشمن بکشد.

 سردار نقدی با اشاره اقدامات وقتی شهید طهرانی‌مقدم‌ها در ساخت موشک تاکید کرد: دیپلماسی عاقل در میز مذاکره این قدرت را به رخ می‌کشد و از شرفیت ملت و توان ملت استفاده می کند نه اینکه موشک را دلیلی بر مشکل در مذاکرات بداند.

وی برخی افراد در دیپلماسی که بویی از مکتب شهدا و اسلام و دیپلماسی  انقلاب اسلامی نبرده‌اند و و ظرفیت کشور را ضایع می‌کنند به جای اینکه قدرت خود را به رخ دشمن بکشند، قدرت دشمن را به رخ ملت می کشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه نام این دیپلماسی که برخی پیش گرفتند چیست، تصریح کرد: چگونه برخی دم از سازش می‌زنند که حلال مسکلات کشور است در حالی که بر اساس اعلام  سازمان حسابرسی امریکا  شکست‌های آنان در افغانستان و عراق مفتضحانه بوده است.

وی افزود: باید به این افراد گفت که به جای دروغ و اتهام به دین و مردم که از خودتان دفاع کنید از ملت عذرخواهی کنید با مردم صادق باشید و کلاه بر سر مردم نگذارید.

سردار نقدی بیان کرد: هر چند شما شما پشتتان  به امپراتوری رسانه ای غرب گرم است و که از شما  بت می سازند، اما  ملت خدا و شهدا خدا را دارند.

وی افزود:  امپراتوری رسانه ای غرب بسیار بزرگ است و انسان‌های خوب را تضعیف می‌کند و ادم های ضعیف و مورد تایید خودشان را تمیز نشان می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور گفت: دیپلماسی کشور باید همچون شهدا باشد که با ظرفیت های کشور هیمنه غرب و شرق را شکست دادند و باید به هه گفت که  دیپلماسی را از مکتب شهدا فرا گیرند.

وی با اشاره به مشکلات رور کشور تصریح کرد: امروز مشکلات در جامعه ما گرانی و اشتغال است که باید حل شود اما کشور در حوزه های دیگر همچون سیاست، فرهنگ، قدرت نظامی و علم و فناوری پیشرفت های فراوانی دارد.

سردار نقدی توجه به ظرفیت های داخل را راهگشای اقتصاد امروز دانست و گفت:  باید به تولید و کالای ایرانی توجه شود و قطعا راه حل مشکلات سازش نیست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار