نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. خرداد 1402 - 8:04   |   کد مطلب: 32455
مدیر اداره کتابخانه‌های ملایر خبر داد؛
برگزاری دوره‌های کسب و کار در کتابخانه‌های ملایر
مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان ملایر گفت: در راستای توجه به مسئله اقتصاد اولین دوره کلاس‌های آموزش کسب و کار کوچک در کتابخانه توحید سامن برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سید مهدی آخشیک مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری  اولین دوره از کلاس‌های کسب و کارهای کوچک  اظهار کرد: در راستای  توجه به مسئله اقتصاد اولین دوره از این کلاس‌های آموزش کسب و کار در کتابخانه توحید سامن برگزار شد.

وی گفت:  آموزش قالی بافی برای اعضا و مراجعین نخستین کلاس از  کسب و کارهای کوچک در این دوره بود که  مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان ملایر بیان کرد: کتابخانه‌ها در کنار رسالت فرهنگی و رشد و ارتقای فرهنگ مطالعه می توانند بستری مناسب جهت کسب و تقویت مهارت‌های حرفه‌ای و کمک به رشد اقتصاد در سطح خرد به جوامع شهری و روستایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه  برگزاری این دوره از کلاس‌ها  در راستای بهبود وضعیت فنی‌وحرفه ای نسل جوان است، تصریح کرد:  کتابخانه‌ها ظرفیت تبدیل شدن به یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی را دارا هستند.

آخشیک همجنین به رشد 30 درصدی تعداد اعضا و امانت در کتابخانه  شهدای گمنام شهر جوکار اشاره کرد وگفت: این رشد با با ثبت و اجرای  بیش از چهل برنامه فرهنگی محقق شده است.
 
وی گفت: برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در این کتابخانه  شامل نشست‌های کتابخوان، برگزاری آئین‌های بزرگداشت در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و ملی، ایجاد کانال در پیامرسان داخلی، برگزاری سه نمایشگاه کتاب  بیش از پنجاه نمایشگاه کتاب مجازی کتاب و مجله است.

مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان ملایر  از اهدای ۲۵۰ نسخه کتاب توسط مردم خیر و فرهنگی خبر داد و افزود: از ابتدای سالجاری شاهد رشد و تحول محسوسی در میزان اهدا و حضور اعضا در کتابخانه‌های شهرستان  هستیم و امید است  با اجرای برنامه های فرهنگی و ترویجی همچنان شاهد این روند افزایشی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار