نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. خرداد 1402 - 9:56   |   کد مطلب: 32454
همزمان با آغاز هفته محیط‌ زیست دو طرح تصفیه‌خانه در ملایر با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ملایری‌ها؛ سیده مریم محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان  در حاشیه بهره برداری از دو پروژه تصفیه‌خانه واحدهای تولیدی شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت آغاز هفته محیط زیست یک  تصفیه خانه واحد خشکبار به ارزش 40 میلیارد ریال و یک تصفیه‌خانه واحد کشتارگاهی دام به اعتبار 30  میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به لزوماجرای تصفیه‌خانه در واحدهای تولیدی تصریح کرد: واحدهای صنعتی که تولید فاضلاب و پساب دارند برابر قانون وظیفه داشته فاضلاب رامدیریت کنند و  نسبت به احداث تصفیه خانه اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به پیشرو بودن ملایر در احداث تصفیه‌خانه واحدهای تولیدی تصریح کرد: سال گذشته در این راستا  21 تصفیه‌خانه در استان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های هفته محیط زیست در استان همدانتصریح کرد: در این هفته چندین پروژه محیط زیستی در شهرستان‌های فامنین، نهاوند و اسدآباد افتتاح می‌شود.

محمدی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و ترویجی در شهرستان های مختلف و افتتاح  پروژه‌های استان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمانمحیط زیست کشور به صورت آنلاین از دیگر برنامه‌های این هفته در استان همدان است.

* ایجادتصفیه‌خانه در واحدهای تولیدی از نیازهای ضروری است

عباس نجاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر نیز با اشاره به افتتاح 10 تصفیه‌خانه در یکسال گذشته در ملایر بیان کرد: امروز تصویه خانه کشتارکاه صنعتی دام با ظرفیت 50 متر مکعب در روز فعالی خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به  تلاش صنعتگران ملایری برای ایجاد محیط زیستی سالم و عاری از آلودگی تصریح کرد: تصویه خانه  واحد خشکبار ابراهیم‌خانی ملایر نیز با ظرفیت 100 متر مکعب امروز به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر بیان کرد: در هفته محیط زیست برنامه‌های مختلفی در ملایر از جمله افتتاح دوتصویه‌خانه، آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی با موضع تعارض گونه گرگ و انسان، آموزش‌های مدارس در برنامه یک ساعت با محیط‌بان،  پاکسازی طبیعت با حضور علاقمندان و تور رسانه‌ای بازدید از مناطق حفاظت شده شهرستان برنامه‌ریزی شده‌است.

وی با اشاره به مهمترین مزایای ایجاد تصفیه‌خانه در واحدهای تولیدی عنوان کرد: تصویه خانه‌ها علاوه بر تصفیه فاضلاب و پساب واحدهای تولیدی و جلوگیری از ورود آن به طبیعت و آب‌های زیرزمینی می‌توانند آب مصارف کشاورزی را تامین کنند.

نجاری بیان کرد:  هر لیتر فاضلاب و پساب واحدهای‌ تولیدی می‌تواند  صد متر مکعب آب سالم را آلوده کند و ایجاد تصفیه‌خانه بهترین راه برای جلوگیری از این پساب‌ها به آب‌های سالم است.
 
وی تاکید کرد: در  شرایط بی‌آبی کشور و نیاز جدی به آب ایجادتصفیه‌خانه در واحدهای تولیدی از نیازهای ضروری است که باید به این امر توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار