نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. خرداد 1402 - 12:11   |   کد مطلب: 32432
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیشنهاد ایران برای حضور اعضای صلیب سرخ جهانی در راهپیمایی بزرگ اربعین تصریح کرد: ایران پیشنهاد برگزاری کنگره سلامت در راهپیمایی اربعین را به سازمان صلیب سرخ جهان داده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‎احمر جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای اداری شهرستان ملایر با اشاره به جایگاه هلال احمر ایران در دنیا اظهار کرد:  سازمان هلال احمر ایران در جهان دارای جایگاه خوبی است و عالی ترین نشان صلیب سرخ را جمعیت هلال احمر ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه و در بین 192 کشور کسب کرده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر ایران مسئول پیش نویس مجمع صلیب سرخ جهانی شده است، تصریح کرد: در این پیش نویس  مصوبات خوبی در نظر گرفته شده‌است که یکی از آنها ثبت آثار ظالمانه تحریم‌ها در صلیب سرخ است.

کولیوند بیان کرد: جایگاه ایران در صلیب سرخ جهان بسیار بالا بوده و در جلسه شورای معاونین صلیب‌سرخ نیروی جمعیت هلال‌احمر یکی از کلیدی‌ترین جایگاه‌ها را داراست.

وی با اشاره به خدمات نیروهای هلال احمر ایران در حوادث و بلایای طبیعی در کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و سوریه تصریح کرد: در حوادث این کشورها ایران به عنوان نخستین کشور حضور داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خدمات هلال احمر ایران در زلزله ترکیه بیان کرد: در زلزله اخیر ترکیه،  ایران با  16 هواپیما کمک‌های بشر دوستانه  و  300 نیروی امدادی در این کشور حاضر شد.

وی به حضور بیش از یکصد کشور برای امداد و کمک در ترکیه اشاره کرد و تصریح کرد: از میان صد کشور حاضر در ترکیه فقط صلیب‌سرخ جهانی از ایران  به دلیل کار صادقانه و دلی تقدیر کرد.

کولیوند افزود: در مراسمی در ترکیه مسئولان این کشور  عالی ترین نشان خدمت را به پنج کشور اهدا کردند که ایران یکی از آنان بود که نشان از خدمت صادقانه نیروهای هلال احمر ایران است.

وی با اشاره به حضور میلیونی جوانان، نوجوانان و افراد مختلف در بین داوطلبان جمیت هلال احمر تصریح کرد: بیش از 140 هزار نخبه با هلال احمر همکاری می کنند و جمع داوطلبینی که در هلال‌احمر ایران خالصانه و عاشقانه خدمت می‌کنند، بی‌نظیر است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیشهاد ایران برای حضور اعضای صلیب سرخ جهانی در راهپیمایی بزرگ اربعین تصریح کرد: ایران پیشنهاد برگزاری کنگره سلامت در راهپیمایی اربعین را به سازمان صلیب سرخ جهان داده است.

وی افزود: با با توجه به اقدامات انجام شده توسط ایران و به پیشنهاد رییس سازمان صلیب سرخ جهانی آموزش عملیاتی مدیران  صلیب سرخ دنیا در ایران انجام شده و کار تجربی در محیط پیاده روی اربعین انجام می‌شود.

کولیوند بیان کرد: عموم مردم غالبا جمعیت هلال احمر را به عنوان امداد و نجات می‌شناسند اما کارهای اجتماعی و  فرهنگی بزرگی توسط این سازمان در کشور با طرح هایی همچون سحر انجام می شود.

وی با بیان اینکه مجموعه هلالاحمر در بحث لجستیک نیاز به بازسازی دارد، تصریح کرد:  تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات یکی از اقدامات اصلی در سال جاری در جمعیت هلال‌احمر است و در این راستا 300  آمبولانس خریداری شده‌است که در کشور توزیع شده و به ملایر نیز اختصاص داده می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: یک هزار دستگاه خودرو نجات نیز با همراهی صلیب سرخ تا پایان سال خریداری می شود که در توزیع آن به شهرستان ملایر نیز توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در بودجه مظلوم واقع شده است تصریح کرد: پیشنهاد شده است که محل فروش نفت، عوارض اتوبان‌ها و هزینه بیمه بار کامیون ها درصدی به هلال احمر اختصاص یابد.

کولیوند بیان کرد: با توجه به شرایط کاری نیروهای هلال احمر در بحث بودجه نیاز توجه بیشتری است تا بتوان تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار