نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. اسفند 1401 - 8:53   |   کد مطلب: 32116
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد
فعالیت حضوری مدارس همدان/ حضور در مدرسه اختیاری نیست
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان برگزار می‌شود و حضور در مدرسه، اختیاری نیست مگر در مواردی که والدین تقاضای عدم حضور را داشته باشند.

به گزارش ملایری‌ها،محمود نقوی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون مسأله مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس، توضیح داد: مدارس ما در سطح استان باز است و عوامل اجرایی در مدرسه حضور دارند. کلاس‌ها دایر هستند و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی در رابطه با عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس، توضیح داد: حضور دانش‌آموز اختیاری نیست و از نظر ما دانش‌آموزان باید در مدرسه حضور داشته باشند مگر در مواردی که والدین دانش‌آموز تقاضای عدم حضور فرزندشان در مدرسه را داشته باشند و مسئولیتش را بر عهده بگیرند تا فرزندشان به مدرسه نیاید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که دانش‌آموزان باید در مدرسه حضور داشته باشند و نیامدن آنها به مدرسه، برنامه‌ریزی برای آسیب زدن به تعلیم و تربیت بود.

وی در رابطه با وضعیت دانش‌آموزان مسموم شده، مطرح کرد: دانش‌آموزانی که به بیمارستان منتقل شدند، اغلب در همان روز ترخیص شدند البته مواردی وجود داشت که یک روز جهت اطمینان در بیمارستان ماندند. 

نقوی با اشاره به شایعات منتشر شده در فضای مجازی، ادامه داد: هیچ دانش‌آموزی در استان همدان به علت مسمومیت در مدرسه، دچار مشکل حاد، کما یا مرگ نشد و اینها شایعاتی است که منتشر شده است‌. با مواردی که ایجاد شد، بیشتر جو روانی و استرس برای دانش آموزان ایجاد کردند.

وی در پایان پیرامون تدابیر اندیشیده شده در زمینه امنیت مدارس، گفت: کنترل در ورودی مدارس در حال انجام است و ورود و خروج‌ها با حساب و کتاب بیشتری کنترل می‌شود همچنین در دستورالعمل وزارتی و استانی هر چیزی نیاز بود به اطلاع مدیران برسد را اطلاع‌رسانی کردیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار